י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עלה לילד הסיעודי

ארגון על"ה השיק בימים האחרונים מחלקה מיוחדת לטיפול בילדים סיעודיים. המחלקה נפתחה בכפר השיקומי 'עלה נגב'. במשך שנים טופלו הילדים בבתי החולים, והדבר גרם לאי נוחות מרובה

עלה לילד הסיעודי

בטקס מרגש נחנך אגף אשפוז במחלקה לילדים סיעודיים-מורכבים בכפר השיקומי "עלה נגב- נחלת ערן" תרומת מר אלברטו וויקי כהן מוונצואלה לזכות הוריהם.

רשת מעונות עלה בישראל פתחה בימים אלו מחלקות מיוחדות לילדים סיעודיים- מורכבים ברשיון משרד הרווחה ומשרד הבריאות, שהינם הראשונות בישראל.

במשך שנים ילדים סיעודיים מורכבים שהינם בעלי בעיות רפואיות מורכבות הזקוקים לטיפול צמוד רפואי במסגרת בית החולים טופלו במוסדות רגילים של האגף לטיפול באדם המפגר אם הם בעלי שכלי, או בבתי חולים ומחלקות לקשישים סיעודיים מורכבים.

ועדה בראשותו של פרופ' מרדכי שני המשותפת למשרד הרווחה ומשרד הבריאות קבעה כי יש צורך לפתוח עבורם מחלקות מיוחדות אשר להן כלים רפואיים להעניק להם טיפול רפואי צמוד מחד, ומאידך לתת להם את תחושת הבית, החום והאהבה הניתנים במוסדות שלמשרד הרווחה.

משרד הרווחה בראשותו של של השר יצחק הרצוג והאגף לטיפול באדם המפגר שבמשרדו בשיתוף עם משרד הבריאות וקופ"ח פועלים למציאת מענה ראוי לאוכלוסיה זו.

רשת מעונות עלה המטפלים באוכלוסיה הקשה ביותר ארץ נטלה על עצמה להיות נחשונים בטיפול באוכלוסיה זו, במיוחד לאור הנסיון המקצועי שרכשו במשך שנים בטיפול באוכלוסיה זו למרות החוסר במשאבים ובהדרכה בסוג זה של ילדים, והקימה בשנה האחרונה שלושה מרכזים לטיפול בילדים סיעודיים מורכבים.

המרכז המתקדם ביותר הינו בכפר השיקומי "עלה נגב" שם פועלת מחלקה לסיעודי- מורכב ומטפלת בילדים המופנים על ידי קופות חולים אשר בחג הפסח נחנך האישפוז המרכזי, כמו כן הוקמו מחלקות זמניות במעונות עלה ירושלים ובבני ברק, הנותנות במעונות עלה וזקוקה לטיפולים רפואיים צמודים בהיותם סיעודיים מורכבים לפי הגדרת משרד הבריאות.

הרב יהודה מרמורשטיין מנכ"ל רשת מעונות עלה בישראל ציין כי גם במעונות בירושלים ובבני ברק יוקמו מחלקות מתקדמות לסוג אוכלוסייה זו, לאחר שיוסכם על כך עם משרד הרווחה, כשלעלה נסיון רב בתחום הטיפול באוכלוסייה זו ואנו נשפר את התנאים עבורם.

"המצב הנוכחי שבו טופלו ילדים אלו בלי הכלים הנדרשים, ומאידך חלקם שהו בבתי חולים ומוטטו משפחות שלמות, אינו יכול להמשך , וראויים משרדי הממשלה לברכות על הרמת הכפפה לפתרון ראוי להם".

לעלה יש שיתוף פעולה בתחום זה עם שרותי בריאות כללית וקופ"ח מכבי ומאוחדת, ובטוחני כי עם כניסתו של חה"כ הרב יעקב ליצמן לשמש כסגן שר הבריאות נושא זה יקבל עדיפות עליונה במציאת פתרונות ראויים בשיתוף עם משרד הרווחה.

בטקס בכפר השיקומי "עלה נגב" נשאו דברים יו"ר עלה נגב-נחלת ערן האלוף (במיל) דורון אלמוג אשר סיפר על בנו ערן ז"ל ששהה בחודשים האחרונים לחייו בהם סבל ממחלה קשה מאוד ממחלה זו, ואכן היא שיפרה את איכות חייו בתקופת סבל זו. והרב יהודה מרמורשטיין מנכ"ל רשת מעונות עלה שהביע את תודתו למשפחת כהן מוונצואלה אשר הרימו תרומה נכבדה לבנית אגף האשפוז וכן להקמת אגף אישפוז לטיפול נמרץ במעון עלה בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד