ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מודה או מתוודה?

יוסי גרין שאל את האברך הצעיר שישב מולו: שלומי, בשביל מה לך לשיר? התשובה שקיבל הולידה עוד באותה ערב שיר, שהפך ללהיט. וכעת: שלמה טויסיג בדיסק בכורה • "מודים אנחנו" להאזנה

עטיפת האלבום
עטיפת האלבום

זו לא הפרזה ולא הגזמה: מאחורי כל שיר ושיר מהאוצר הענק של המלחין יוסי גרין יש סיפור.

לא פלא, אפוא, שכמעט כל זמר מתחיל פונה ליוסי - לבקש שיר. אלא שלכל פונה, נכונה השקעה.

שכן, יוסי אינו רואה עצמו כעוסק בהלחנה. הוא מגדיר זאת יותר כיכולת ביטוי בלחן. כיוון שכך, הוא מבקש לשוחח עם כל פונה, לנסות ליצור כימיה כלשהי. הוא מתעניין ומברר - מה מניע את היושב מולו לשיר ומה הוא רוצה לשיר?

בדיוק את אותה שאלה הוא שטח בפני האברך הצעיר שישב מולו: שלומי, בשביל מה לך לשיר?

שלמה טויסיג עצר לרגע והשיב: "שאגיד לך את האמת, יוסי? לאחרונה הבנתי כי אנשים טועים בתפילה בפירושם את 'מודים אנחנו לך'..."

"כלומר?" שאל יוסי.

שלומי השיב: "אנשים חושבים בטעות ש'מודים' הכוונה היא מלשון התוודות. כמו מתוודים אנו בפניך (דוברי העברית, אשר לשון הקודש שגורה על לשונם, יתקשו להבין איך נולדה טעות כזו, אך מי שפיו ולשונו הורגלו בשפה אחרת, זה גילוי של ממש עבורו). כשבעצם - המשיך שלומי להסביר - " כוונת הדבר היא שבח והודיה לה' יתברך על חיינו המסורים בידך. אני רוצה לשיר את זה, להודות להשי"ת מתוך שמחה וטוב לבב, משהו שיזכיר את רגש השמחה שאוחז ברגע בו מבינים את פירוש המילות".

תשובה אמיתית ופשוטה, שבאה עם הרבה בקשה מהולה בשמחה, הולידה את השיר "מודים אנחנו" עוד באותו ערב.

עברו ימים. בכל אירוע וחתונה בו שלומי טויסיג עומד לשמח יהודים, הוא משמיע בפניהם את "מודים אנחנו לך". אבל הוא לא מסתפק בזה.

בימים אלו, כשהוא עמל על אלבום הבכורה שלו, שעתיד לראות אור כבר לקראת חג השבועות הקרב ובא, השיר הזה יזכה למקום של כבוד, ואף יהיה שיר הנושא של האלבום.

את השיר המופק לא נוכל להביא בפניכם, לצערנו, כי הוא שוב נפתח (בפעם המי יודע כמה...) להוספות שונות, כי ככה זה כשהצמד green t (-יוסי גרין ויוסי טיברג) מעורבים בהפקה.

אבל את השיר נביא גם נביא.

ב'קומזיץ' שנערך לפני למעלה משנה ברדיו 'קול חי', שר יוסי גרין את השיר, יחד עם אברהמי רוט, שלמה כהן, שרוליק הרשטיק ואחרים.

הערה: בל"ג בעומר יופץ "דיסק טעימות". אנו בללי נדר נעלה אותו כאן עבורכם.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד