ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הקרב הוכרע: בעלזא הבעלים

לאחר שבת בה התפללו בבית הכנסת הגדול בחיפה מספר מניינים, הגיעו הצדדים לדיון בבית הדין הרבני בחיפה, שם נפסק: בית הכנסת שייך לחסידות בעלזא, ואין להתפלל במקום ללא רשותם

בית הכנסת הגדול בחיפה. באדיבות אתר 'לדעת'
בית הכנסת הגדול בחיפה. באדיבות אתר 'לדעת'

סוף לסאגה המבישה בבית כנסת הגדול בעיר חיפה: לאחר שבת מתוחה, הגיעו היום (א) בצהריים הצדדים לדיון בבית הדין הרבני בחיפה. הדיון התקיים לאחר שבשבת האחרונה התפללו במקום מספר מניינים. הצדדים עשו ככל שביכולתם לקבוע עובדות בשטח, בכדי להגיע לעמדת הזינוק בבית הדין עם נקודות יתרון.

עוד בנושא:
מיין שטיבלע בעלז

הרכב בבית הדין כלל את הדיינים הרב מימון נהרי, הרב יוסף יהודה, והרב אברהם מייזלס.

לאחר דיון, שהיה מתוח מאוד, במהלכו שטחו הצדדים את טענותיהם, הוציאו הדיינים החלטה. החלטת הדיינים היא להעביר את הבעלות המלאה בבית הכנסת העליון לידי חסידות בעלזא. יתירה מכך, הוסיפו הדיינים, שאין לאף אחד אישור להתפלל בבית הכנסת, ללא אישור של חסידות בעלזא.

בפסק שהוצא נכתב: "בית הדין מאשר את ההסכם שהתקבל על-ידי הצדדים (אותו הבאנו בפרסום ראשון בשבוע שעבר. לפי ההסכם, הבעלות על בית הכנסת עוברת לידי חסידות בעלזא), ומברכים את הצדדים שהשכילו להגיע לידי הסכם.

"בית הדין מקווה שהצדדים ישכילו לעבוד בשיתוף פעולה, ויביאו רווחה למתפללים הרבים".

לאחר נתינת פסק הדין הוסיפו הדיינים, כי באם אחד מהצדדים יעבור על הפסק וינסה לפלוש לבית הכנסת ללא אישור, ניתן להזמין משטרה על מנת לפנותו.

בחסידות בעלזא מקווים, שהצדדים יקבלו את פסק הדין, וישימו סוף למראות המבישים שנראו באיזור בית הכנסת בשבועות האחרונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד