ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

לאחר 50 יום: עובדי חברת החשמל הפסיקו העיצומים

תוכנית ההתיעלות של החברה תשולב ברפורמה במשק החשמל שמתכננת המדינה. בכיר בחברה: "ייקח שבוע לפחות עד שנסגור את הפיגורים בשליחת החשבונות". החברה דורשת שהציבור ישלם את נזקי השביתה

לאחר 50 יום: עובדי חברת החשמל הפסיקו העיצומים


עובדי חברת החשמל הפסיקו אתמול (א) את העיצומים שהם נוקטים מזה 50 יום. ההחלטה התקבלה לאחר שהוסכם בין מנכ”ל החברה, עמוס לסקר, ויו”ר ועד העובדים של החברה, מיקו צרפתי, על כניסה למשא ומתן אינטנסיבי עם המדינה בנושא הרפורמה במשק החשמל, שבה תשולב גם תוכנית ההתייעלות בתוך חברת החשמל עצמה. לסקר הודיע כי יחזור מהצעדים החד-צדדיים שנקט ולא ינכה משכר העובדים ששבתו.

במסגרת העיצומים לא הגיע חשבון החשמל לכלל הציבור בישראל על החשמל שצרך, ובחלק מהמקרים מדובר בשני חשבונות שהצטברו ללקוח אחד. בכיר בחברת החשמל מסר, כי כבר אתמול החלה חטיבת הייצור של החברה בהיערכות מיוחדת הכוללת הסברה לציבור הרחב ושליחת מאות אלפי חשבונות החשמל שהצטברו. בכל מקרה לא תיגבה ריבית מהצרכנים על הזמן שעבר מאז החלו העיצומים. עוד מסר אותו גורם כי "ייקח שבוע לפחות עד שנסגור את הפיגורים בשליחת כל החשבונות".

עובדי חברת החשמל נקטו עיצומים בעקבות צעדים מבניים חד-צדדיים שנקט המנכ"ל במסגרת תוכנית הרה-ארגון בחברה, שבמרכזה פיטורי כ-‭-,000‬־‭2,500‬ עובדים עד שנת ‭.2010‬ על התוכנית הכריז המנכ”ל כבר בחודש מאי ‭,2008‬ אך היא לא מומשה בשל התנגדות העובדים, בעיקר בשל התנגדותם הקיצונית יותר של פלג עובדי חברת החשמל באזור הצפון.

לפני כ־10 ימים הגיעו העובדים והנהלת חברת החשמל לפשרה, שלפיה תשולב תוכנית ההתייעלות של החברה בתוך התוכנית הממשלתית לשינוי מבני במשק החשמל (הרפורמה‭.(‬ ביום ראשון שעבר, לאחר ששני הצדדים נכונו לקבל את הסכמתו של בית הדין האזורי לעבודה בחיפה להסכם, התברר שרשות החברות ומשרד התשתיות לא מוכנים לקבל את התכתיבים הקובעים איך ואיפה יתחילו את המשא ומתן על השינוי המבני במשק החשמל. מאז העיצומים נמשכו, ואתמול הגיעו הצדדים להסכמה והחלו בדיונים.

בחברת החשמל העריכו את הנזקים שלה כתוצאה מעיצומי העובדים ביותר מ-200 מיליון שקל. החברה הודיעה, כי בכוונתה לבקש מרשות החשמל להכיר בנזקים במסגרת תעריף החשמל. כלומר, חברת החשמל דורשת שעל הנזקים שנגרמו ישלם הציבור.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד