כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מה הפירוש 'להירגע'?

מהו המושג "להירגע"? אנו שומעים אותו אלפי פעמים במרוצת חיינו, אבל רק מעטים מקדישים לו מחשבה ומעטים יותר מיישמים אותו. "מרביתנו דוחים את ההתרגעות עד שסל ה'דואר הנכנס' יהיה ריק"

נרגע בבין הזמנים. צילום אילוסטרציה: אליהו הלוי
נרגע בבין הזמנים. צילום אילוסטרציה: אליהו הלוי


"כששואלים אנשים מה פירוש הדבר להירגע, מרבית התשובות ירמזו לכך שלהירגע הוא משהו שאתה מתכונן לעשות אחר-כך", אומרת הפסיכותרפיסטית דנית בר. "אנשים חושבים להירגע בחופשה, בערסל, כשיצאו לגימלאות או אחרי שיסיימו כל מה שהציבו לעצמם לעשות. פירושו של דבר שכל הזמנים האחרים (95 האחוזים של החיים) עוברים עליהם בעצבנות, בדאגה, בחיפזון ובמרוץ בלתי נשלט. רק מעטים מודים בכך בגלוי, אבל כזאת היא, למעשה, המציאות של הרוב".

האם יש בכך כדי להסביר את העובדה שכל-כך רבים מאתנו מתנהגים כאילו החיים הם מצב חירום אחד גדול?

"מרביתנו דוחים את ההתרגעות עד שסל ה'דואר הנכנס' יהיה ריק", אומרת דנית, "ומובן שזה לעולם לא קורה. צריך לנסות לחשוב על התרגעות כעל מצב נפשי שניתן להגיע אליו על בסיס יומיומי ולא כאל משהו ששמור לזמן עתידי.

אפשר להירגע כבר עכשיו. זה עוזר אם זוכרים שגם אנשים רגועים ולא רק לחוצים וממהרים יכולים להגיע להישגים ושלמעשה רוגע ויצירתיות צועדים יד ביד. כדי להיות רגועים יותר צריך לתרגל כיצד להגיב אחרת לדרמות של החיים ולהפוך אותן לסיפור פשוט. ניתן לעשות זאת אם נזכיר לעצמנו שוב ושוב שבידינו הבחירה כיצד להגיב לחיים. אפשר בהחלט ללמוד להתייחס לחשיבה שלנו ולנסיבות הקיימות בדרכים חדשות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד