ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מהומה ב'חוף השקט': היכן ישחו החרדים?

תושבי חיפה המקפידים על רחצה נפרדת נדהמו לגלות בפתיחת עונת הרחצה הנוכחית כי החוף הפך למעורב. עיריית חיפה: נחתום בקרוב הסכם חדש שיאפשר את חזרתם של תושבי חיפה הדתיים אל החוף

הכניסה לחוף השקט בחיפה
הכניסה לחוף השקט בחיפה

עונת הרחצה נפתחה בשבוע שעבר בכל חופי הארץ, למעט עבור תושביה הדתיים והחרדים של חיפה. מדובר בסאגה הנמשכת כבר שנים, ששיאה הגיע בעונה הנוכחית, עת מצאו עצמם התושבים החרדיים של חיפה ללא חוף רחצה מוסדר לרחצה נפרדת.

אתר rgn מדווח:

במשך שנים החיפאים אשר הקפידו על רחצה נפרדת, פנו לחוף "בת גלים". החוף אמנם קטן והמים מלאים סלעים, אבל מספרם של הרוחצים היה קטן יחסית והדרישות היו נמוכות.

עם השנים גדלה והתרחבה הקהילה הדתית של חיפה ולכן לפני כ-20 שנים העירייה החליטה כי החרדים יעברו לרחוץ ב"חוף השקט", אותו מתפעלת חברת "מפעלי ים" ושהיה עד אז חוף בתשלום.

השקט הופר לפני כחמש שנים, לאחר שהעירייה החליטה כי החוף השקט יפוצל לשניים והדתיים יחלקו בו עם שייטי מפרשיות. שומרי המצוות בעיר זעמו ואף איימו בהפגנות, אולם בסופו של דבר החוף חולק ביניהם.

לפני מספר חודשים איימה סערה חדשה על החוף השקט: בית המשפט קבע כי על הזכיינית לשלם לנמל חיפה דמי שכירות חודשיים של כ-56 אלף שקלים עבור השימוש בקרקע. לדברי מתניה רדין, גורם בחברת "מפעלי ים" המפעילה את החוף, הם ביקשו מהעירייה לשלם את הכסף או לכלול את רצועת החוף הזו במסגרת חילופי השטחים המתוכננים בין העירייה לנמל. "הופתעתי שלא היו הפגנות או מלחמות של החרדים", אומר רדין. "יתירה מכך, הנציגים שלהם תקפו אותי וטענו שהעירייה לא צריכה לשלם עוד 600 אלף בשנה. אבל ככל שאני מוציא יותר מהעירייה, יש שירות יותר טוב לציבור".

בינתיים, נותרו התושבים הדתיים של חיפה ללא חוף רחצה נפרד מוסדר. מאחר שהמשא ומתן לא הסתיים עד ל-30 באפריל, המועד בו פג החוזה בין העירייה לבין "מפעלי ים", החרדים שהגיעו בימים האחרונים לים נדהמו לגלות כי החוף מעורב וכניסה אליו תעלה להם כסף.

הרב אריה בליטנטל, חבר מועצת העיר חיפה ויו"ר סיעת "יהדות התורה" בעיר, אמר בתגובה לאתר nrg: "אני מצפה מהנהלת עיריית חיפה ומהבעלים של החוף השקט להאיץ את המשא ומתן, על מנת להעמיד את החוף לרשות התושבים החרדים של חיפה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה לאתר nrg, כי הם הגיעו להבנות בעל פה עם הזכיינית, וכי בקרוב אמור להיחתם הסכם חדש שיאפשר את חזרתם של תושבי חיפה הדתיים אל חוף הים השקט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד