י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"לא יכולתי להישאר שאנן בביתי"

מדוע הטריח עצמו הרה"צ רבי שמעון למברגר ממאקווא לצאת מביתו בקרית אתא לביקור חולים מיוחד בדרום הארץ? הסיפור המדהים של הרב ממאקווא • בלעדי לאתר 'בחדרי חרדים'

הרה"צ רבי שמעון למברגר . צילום: שמעון מירוני
הרה"צ רבי שמעון למברגר . צילום: שמעון מירוני


אברך השוהה בבית חולים בדרום הארץ הופתע השבוע, כשזכה לביקורו של הרה"צ רבי שמעון למברגר מקרית אתא, המכונה "הרב ממאקווא". האברך הופתע עוד יותר כאשר הבין כי הרב יצא לנסיעה מביתו בקרית אתא במיוחד עבורו. אולם תמיהתו לא נמשכה יותר מדקות ספורות. הסיפור המדהים ששמעו הוא והנוכחים מהרב פתר את החידה.

הרב ממאקווא, שהיה נרגש מאוד, סיפר לנוכחים סיפור ששמע בימים אלו מאיש נאמן, שהתרחש בשבועות האחרונים:

"ר"מ בישיבה תיכונית נזף קשות באחד מתלמידיו. התלמיד שנפגע קשות מהדברים הקשים, החליט שאין מקומו יותר בישיבה. ארז את בגדיו וחפציו ועזב את הישיבה. באותו לילה חלם הר"מ כי בא אליו יהודי הדור צורה ומראה, ואומר לו: 'אני אלימלך מליז'ענסק. הרחקת היום עם דיבורך הקשים מן הישיבה את אחד מצאצאי. אני מפציר ומבקש ממך שתעשה כל אשר לאל ידך להשיבו אל הישיבה. שלא יתרחק'...

"הר"מ התעורר מן החלום שטוף זעה ומוכה הלם. הוא לא ידע איך להתייחס אל הדברים. האם כחלומות שווא, או שיש דברים בגו. הוא החליט שבבוקר יברר האם הבחור הינו מצאצאי הרבי מליזענסק - וזה יהיה לו האות והסימן אם חלום אמת הוא או סתם חלום שווא.

"עם שחר חייג הר"מ אל בית הבחור. פנה אליו ברכות ואמר לו כי חשב בלילה על שאירע אתמול, והוא מבקש להיפגש עימו במהלך היום. דיבר על לב הבחור עד שהסכים הבחור לבוא ולשוחח.

"במהלך השיחה שואל אותו הר"מ כלאחר יד: 'אמור לי, שמעתי שאתם מתייחסים לאחד מאדמור"י פולין. היש דברים בגו?' אכן, השיב לו הבחור בעיניים בורקות. ידוע במשפחתנו כי אנו מצאצאי רבי אלימלך מליז'ענסק.

"הר"מ שתק בתדהמה.

"כמובן שעשה הר"מ כל אשר לאל ידו להשיב את הבחור למסגרת הישיבה, ומאותו יום החל לקרבו באופן מיוחד, אחר שזכה לבקשה כה אישית ומיוחדת מזקנו הרה"ק מליז'ענסק זיע"א".

הרב ממאקווא סיים את סיפורו, ופנה אל האברך ואמר: "נסערתי כולי בשומעי סיפור זה. הרה"ק מליז'ענסק דואג לצאצאיו גם בדור זה, המרוחק יחסית מימי חייו, ובא במיוחד לבקש שיסיעו להם...

"אמרתי אל ליבי, אם כך עלי לטרוח ולבוא אליך - מאחר שהנך גם נמנה על נכדיו של רבי אלימלך זיע"א - לביקור מיוחד, למרות שכבר הייתי אצלך לביקור בהזדמנות נוספת. לא יכולתי להישאר שאנן בביתי, לאחר ששמעתי סיפור זה. רגלי הוליכוני לכאן. לבקר נכד של הרבי רבי אלימלך זיע"א..."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד