ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

חדש ב'מנפאואר בראשית': הדרכת עובדים - הזדמנויות בתקופת משבר

עשרות עובדים השתתפו באירוע הדרכה מקצועי על הזדמנויות העובד בתקופת משבר בארגון. ההדרכה התקיימה במשרדי 'מנפאואר בראשית' בירושלים בהשתתפות מנהלים ורבנים

ההדרכה
ההדרכה

מנפאואר בראשית, החברה המובילה לפתרונות תעסוקה במגזר החרדי, יזמה סדנא מיוחדת לעובדים שהושמו על ידה בחברות מובילות בישראל. בתקופת משבר כלכלי, כאשר העובדים בישראל מאוימים מפיטורין או קיצוצים בשכר, התכנסו עשרות עובדים חרדיים לסדנא על התנהלות נכונה בתקופת משבר בארגון, והאפשרות לנצל את התקופה להתמקצעות והכנה לעתיד. בסדנא שמעו המשתתפים הרצאות מקצועיות בנושא התקדמות בעבודה לאחר השלב הראשון של הכניסה לעולם התעסוקה.

את ההרצאה הראשונה העביר מר ארז אורלי, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת הפניקס, המעסיקה כ-1,500 עובדים, ביניהם קבוצה גדולה של עובדים חרדיים שהושמו ע"י מנפאואר בראשית. הוא דיבר על התנהלות ארגונית נבונה והסביר כיצד לנצל את מנגנוני הארגון ותהליכיו לטובת התפתחות מקצועית. בהמשך הדגים למשתתפים כיצד לחזק את הערך המוסף האישי שהם מעניקים לארגון, והעניק כלים והדרכה מעשית של פעולות ותהליכים שיכולים לסייע בהתקדמות, כמו הערכה עצמית וידיעה של מרכיבי המוטיבציה העצמית, למידה והתמקצעות, בקשת משוב מהאחראים וקבלת תחומי אחריות וסמכות נרחבים יותר.

לאחר מכן הרצה מר חיים גוגנהיים, מנהל מנפאואר בראשית בירושלים, שדיבר על סוף מעשה במחשבה תחילה בהחלטות שמקבלים בנושאי תעסוקה. הוא פירט בפני המשתתפים את הצעדים שעליהם לנקוט כדי לקדם נכון את עצמם במקום העבודה, לקראת המעבר לשלב ב' במועד הנכון ובכיוון הנכון. "תקופת משבר היא הזדמנות עבור עובד איכותי אשר משכיל להכין את עצמו ליציאה מתקופת המיתון, ולא איום עליו. בעולם התעסוקה הדינאמי של היום, כאשר מקצוע נחשק של אתמול הופך ללא מבוקש מחר, העובד חייב להתאים עצמו כל הזמן ולהתפתח בהתאם לשינויים בשוק, כולל הכשרה מקצועית הנחוצה במיוחד לצורך התקדמות ממשית בעתיד", אמר. בהמשך הציג את התכנית של מנפאואר בראשית 'חבר מביא חבר', המאפשר לעובדים שכבר עברו תהליך השמה ומתפרנסים היום בכבוד, להפנות חברים המחפשים עבודה ופרנסה להשמה מקצועית, שאת יתרונותיה הם מכירים ומוקירים.

הרב צבי שרייבר, מנהל מרכז הכוון וייעוץ תעסוקתי בקרן קמ"ח, הרצה מניסיונו בתחום, על חשיבות ההכוונה וההכשרה בנושא העיסוק המתאים לכל אחד. הוא פירט את הכלים המקצועיים העומדים לרשות המבקשים ללמוד מקצוע, הבודקים התאמה ללימודים ולמקצועות המשלבים בין יעדיהם, רצונותיהם וכישוריהם בצורה אופטימאלית. הרב שרייבר שיבח את ההישגים של מנפאואר בראשית בתחום התעסוקה, כאשר היא החברה העסקית היחידה שמתמחה בתעסוקת חרדים, והשימה עד היום מעל 1,800 עובדים במגוון תחומים בחברות המובילות בישראל. הוא ציין כי יש מקום להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה הפורה בין מנפאואר בראשית לקרן קמ"ח לטובת קידום התעסוקה ופרנסה מתאימה לעובדים חרדיים. העובדים שהשתתפו בסדנא מתוך רצון לשמוע וללמוד, הודו במילים חמות למנהלי מנפאואר בראשית על היוזמה הברוכה, שתאפשר להם בס"ד להמשיך ולהתפרנס בכבוד גם בתקופת משבר כלכלי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד