כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

'השומרים': לא ננום ולא נישן

במעמד רבני השכונות, בכירי המשטרה ומאות תושבים, הוקם ארגון 'השומרים' בשכונות הצפון בירושלים. הארגון יפקח על בתי התושבים בשעות הלילה, תוך שיתוף פעולה הדוק עם המשטרה

הכינוס בבעלזא. המשטרה והחרדים ילכו יד ביד. צילום: יודל מילר
הכינוס בבעלזא. המשטרה והחרדים ילכו יד ביד. צילום: יודל מילר

מאות מתושבי השכונות החרדיות הסתופפו אתמול (ג') באולם רחב ידיים בשכונת בעלזא ירושלים. מהאולם המלא מפה לפה, יצאה בשורה חדשנית עבור המגזר החרדי- הקמת ארגון 'שומרים'.

'שומרים', הינו בשורה ייחודית במסגרתה אברכים ובני תורה חרדים ישתפו פעולה עם משטרת ישראל כשהמטרה הינה לשים סוף לפריצות הרבות המתרחשות חדשים לבקרים בשכונות החרדיות.

שיתוף פעולה זה יתבצע באמצעות מתנדבים חרדים שילחמו במיגורם של הפורצים והגנבים המסתובבים בשכונות הצפון בירושלים. המראה הייחודי של אנשי משטרה היושבים בשורת ה'מזרח' בצוותא עם רבנים ומו"צים, הבהיר היטב את משמעות הקמתו של ה'שומרים'.

רבני שכונות הצפון, קציני משטרת ירושלים ומאות חרדים מתושבי השכונות גדשו את האולם ויחדיו ציינו את הקמת הארגון.

"כולנו מודעים לסכנות הרבות השוחרות לפתחינו ביום ובלילה", פתח מנחה האירוע, חבר מועצת עיריית ירושלים, שלמה רוזנשטיין "סכנות ברוח ובנפש. הגיע הזמן להכריז "לא עוד". די לפריצות, די לגנבות הרכוש ודי לנזק הרוחני והגשמי הנגרם לנו על ידי עבריינים בשכונותינו".

"אלמלא מוראה של מלכות, איש עם רעהו חיים בלעהו. אנו נסייע למשטרה להילחם בגנבים והמשטרה תסייע לנו למנוע את הנזק הרב של תושבי שכונותינו", בירך את היוזמה דומ"ץ בעלז הגר"ש גרוס.

"אני רוצה לברך את כל העוסקים במלאכה, לברך ולהודות על היוזמה הברוכה של הקמת 'שומרים'", אמר הגר"י גנס, רב שכונות רוממה ומטרסדורף.

"ישנן הרבה מאוד עבירות רכוש באזורים החרדיים. קיימת בעיה של חוסר תקשורת בין תושבי השכונות הללו למשטרה. אין לציבור אמון במשטרה, בני המגזר החרדי לא סומכים על המשטרה. בעקבות זאת החלטנו, במשטרת ירושלים, שיש צורך לשתף פעולה בין הציבור החרדי למשטרה", סגן ניצב אלי כזרי מפקד תחנת לב הבירה.

"30% מעבירות הרכוש בתחנה עליה אני מפקד הם בשכונות החרדיות זה הרבה יותר מדי" המשיך סגן הניצב "בואו יחד נמגר את התופעה ונילחם בצוותא בגנבים. אני בטוח ששיתוף הפעולה שלנו יהיה פורה ויגרור בעקבותיו שיתופי פעולה נוספים בין משטרת ישראל לאוכלוסייה החרדית בכל הארץ".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד