י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מירון של מטה • גלריה ורשמי ביקור

קבר שמעון הצדיק משמש בל"ג בעומר כמקום הילולא חילופי, אליו מגיעים אלפי איש • ימים ספורים קודם הגעת ההמונים, תיעד צלם 'בחדרי חרדים', יצחק לב ארי, את המקום, העזובה והמתפללים

מירון של מטה • גלריה ורשמי ביקור
יצחק לב ארי מהיר חימה

כמידי שנה, צפויים להגיע למתחם קבר שמעון הצדיק אלפי מתפללים. בדרך-כלל אלו מאוכזבי מירון. כאלה שלא יכלו להגיע לחגיגה האמיתית, ובוחרים באפשרות הנוחה והזמינה יותר. אבל מידי שנה מתברר שחובבי הנוחות הולכים ומתרבים, ובשנה שעברה היו במקום אלפים רבים של מתפללים ועורכי חלאקה.

במהלך השנה אירעו במקום מספר אירועים ביטחוניים שצברו כותרות בתקשורת. מתחם קבר הרמב"ן הועבר לידיים ערביות, ובית בתוך מתחם הקבר הועבר מידיים ערביות לידיים יהודיות. האירועים הללו, צפויים להגביר את זרם המשתתפים באירוע, וזאת בכדי לחזר את ידי היהודים המתגוררים במקום.

בצמוד לקבר שמעון הצדיק שוכנת מערת הסנהדרין. על פי המסורת, במקום קבורים חכמי הסנהדרין. המקום אינו מתוחזק, ועזובה רבה שולטת בו. המקום משמש בעיקר להתבודדויות של חסידי ברסלב, ובשעות הערב מגיעים לכאן תמהונים רבים, על מנת לישון במערה המוגנת.

אל מערת הרמב"ן לא הצלחנו להיכנס. המקום נחסם על-ידי משפחה ערבית, המתגוררת במקום, ואינה מאפשרת אפילו להציץ לכיוון המתחם.

בנוסף, בחצר מעל מערת קבר שמעון הצדיק, ישנו שילוט חדש, שמספר על קבר חדש שנתגלה במקום - קברם של חנניה, מישאל ועזריה. רוב המבקרים מטילים ספק בקבר החדש שצץ לפתע, אך מנגד יש "מקובל" אחד במקום, שחסידיו סרבו לחשוף את שמו, הטוען שהוא מצא את המקום על פי התגלות. נו נו.

במתחם הקבר בחצר יש מקווה טהרה, לטובת הבאים להתפלל שם מידי בוקר .

בכניסה לשכונת שייח ג'ארח מוצבת אנדרטה ענקית, לזכר הנופלים במלחמות ישראל, ואנדרטה נפרדת ליחידת הצנחנים ששחררה את העיר העתיקה במלחמת ששת הימים.

דרכי ההגעה למקום: דרך כביש מספר 1 לתוך שכונת שייח ג'ארח, המארגנים מספרים על שילוט שיוצב במקום, ועל תאורה שתהיה במשך כל הלילה והיום, וכן על אבטחה מתוגברת לכל צירי האירוע .
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד