י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עם הפנים לחינוך החרדי?

ראש עיריית מודיעין עלית, יעקב גוטרמן, עקף את סגן שר החינוך, מאיר פרוש, והזמין לביקור את מנהל האגף לחינוך המוכר שאינו רשמי. גוטרמן הציג את ההישגים והתלונן על האפליה, האורח הבטיח להביא פתרונות

ראש העיר, יעקב גוטרמן, והאורח
ראש העיר, יעקב גוטרמן, והאורח


לראשונה מאז נבחר לתפקידו הגיע השבוע, יהודה פינסקי, מנהל האגף לחינוך המוכר שאינו רשמי, לבדוק מה קורה ומה צריך במודיעין עילית. פינסקי נחשב למינוי מקצועי, ואינו קשור לצוות החדש אותו הביא עמו סגן שר החינוך, מאיר פרוש, למשרד.

האם יש בביקורו בעיר משום סממן חיובי לכך שמשהו ברוח הנושבת בין כתלי משרד החינוך, השתנה, בכל הקשור למגזר החרדי? יש אומרים כי אכן כך. אחרים מספרים כי מדובר בעקיפה של הבוס פרוש, תוך פנייה חכמה לגורמים המקצועיים והישירים השולטים, כידוע לכל, במשרדים.

ראש העיר, יעקב גוטרמן, ניהל את הביקור הזה, כמו גם את שאר ביקורי האח"מים ואישי הציבור, באומנות האופיינית לו: הצגת ההצלחות הייחודיות למקום ואחר-כך קינה מרה על האפליה הקשה, תוך הצגת נתונים מדויקים ותמונות מן השטח.

בביקור במכון 'נעלה', המסייע לילדים הסובלים מליקויי למידה, ציין הרב ישי שליף, מנהל השירות הפסיכולוגי, את פרויקט 'מעלות', המתבצע במסגרת הפעילות במקום, ונותן מענה לצרכים הייחודיים של ילדי כיתות ג' וד' הזקוקים לסיוע מקצועי, לאחר שעברו אבחון לפי המלצת המלמד. הפרויקט מופעל בת"תים ללא תשלום, תוך גיוס תקציבים ממקורות שונים ומקוריים בידי ראש העיר.

לאחר מכן הובאה המשלחת אל פרויקט הדגל החינוכי של מודיעין עילית: הספריה הציבורית. "ספרייה חרדית מלאה באנשי העיר כל הזמן מהווה תופעה נדירה וייחודית. זו רמה מקצועית של עבודה מרשימה ביותר" - לא יכול היה פינסקי להסתיר את התלהבותו מהמספר המרשים של 34,000 ספרים, 4,700 מנויים, תכנים על טהרת הקודש בלבד, ופעילות שוקקת חיים בכל שעות הפתיחה.

ומהדובדבנים עברו גם אל הקצפת החמוצה. בזה אחר זה הוצגו בפני האורח הנכבד הבעיות הקשות של מוסדות החינוך החרדי בעיר בהזדקקם לחסדי משרד החינוך והאגף שבתחום אחריותו במוסדות הפטור. מצוקה קשה בהליך רישוי, בעיות אפליה בתקצוב לעומת המגזר הכללי, בעיות אפליה של אישורי הסמ"ע ואישור תקנים בכיתות החינוך המיוחד ועוד ועוד. כאחראי למוסדות הללו, אנא דאג להשוואת תנאים באגף שבראשותך, ביקש-דרש ממנו ראש העיר, ויצא עמו לסיור עבודה בן מספר שעות כדי להראות לו את המצוקה בצבע על גבי שטח.

"היה ברור לי שמטרת הסיור בעיני הרב גוטרמן, אינה רק בכדי להראות את הבעיות, אלא, להכיר מה זו עיר חרדית ומה זו מטרת ניהול עיר חרדית, ובפרט אופן ניהולה המעורר השתאות", סיכם פינסקי את הביקור בישיבת הסיכום, והבטיח להביא פתרונות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד