י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לסגור את הכותל

הנוער שלנו יודע הכל. אין לו פחד. הוא כבר לקח את כל הסיכונים בחשבון. והכי חשוב: הוא יודע בדיוק מה לעשות. יש לנו הרבה "נציגים" כאלו • למיכאל יפה יש בקשה אישית, לקראת הביקור של בנדיקטוס

צילום: אליהו הלוי
צילום: אליהו הלוי


השבוע אני לא כותב על נחלים ופרחים. גם לא על מסלולים ואתרים. השבוע יש לי בקשה אישית מכל מי שיכול: סגור את הכותל בשעת ביקורו של בנדיקטוס.

כי לבנדיקטוס, האיש שיגיע השבוע לביקור בארץ-הקודש, יש השפעה רבה מאוד בעולם.

בעיקר במדינות בהן מתגוררים שונאי ישראל הוותיקים והמנוסים. למשל, בספרד המעטירה, חובבת ישראל מימות פרננדס ואיזבלה האינקוציונרים, ועד לדורשי דמו של סלאח שחאדה. או, למשל, הצרפתים זוללי החלזונות והצפרדעים, חובבי ישראל מימות מסעי הצלב ושריפת התלמוד, ועד ממשלת וישי ושאר חובבי הערבים. אמנם יש לנו שם כרגע את סרקוסיזי, שאפילו מנסה לעצור את הסרקזות האירניות, אבל כולם יודעים שזה רק פסק זמן (איך אומרים פסק זמן בצרפתית?).

נעבור לפולניה, צריכים תזכורות? אולי האוקראינים נחמדים וחביבים יותר?

אין מה לומר. חבורת מעריציו של האדון בנדיקטוס, ממש מעוררת חדווה.

ובשעת ביקורו בארץ היהודים ישדרו כל כלי התקשורת בארצותיהם ויצפו בביקורו של "הכס הקדוש" בנדיקטוס במקומות הקדושים לנו, ובמקומות החשובים להם ולדתם.

האמת, זה מה יש.

הוא יבוא. הוא יהיה כאן כמה ימים.

יהיו שיהנו, יהיו שיסבלו.

אבל זה לא העניין.

העניין הוא מה עושים עם "חכמי הדור", צעירי הצאן, הרועים בשוליים ההולכים ומתרחבים של הציבור החרדי.

אותם חכמים יודעי כל, בעלי השקפה ברורה ומוצקה. אשר טורחים להשמיע את דעתם המלומדה בכל מקום ותחת כל מקרפון פתוח. הם, המביעים "דעת תורה צרופה" הנובעת היישר ממעמקי כריסם, המושפעת משברי שיחות השקפה, יחד עם כמה כותרות שקראו בעיתון, ורסיסי מידע שקבלו ממקורות יודעי דבר.

אסור לנו. אסור לנו, בשום אופן, שנוער זה יתרוצץ תחת רגליו של בנדיקטוס. אסור שיסתובבו בטווח המקרפונים הפתוחים. אסור שיחפשו את פתקותיו בכותל.

הנוער שלנו הרי יודע הכל. אין לו פחד ואין לו מורא. הוא כבר לקח את כל הסיכונים בחשבון והכי חשוב: הוא יודע בדיוק מה עליו לעשות. יש לנו הרבה נציגים כאלו. אפילו ביפן.

אז אנא, תסגרו. תסגרו את הכותל המערבי, בשעת ביקורו.

ואל תגידו שלא הזהרנו אתכם מראש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד