י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הצלחה גדולה למבצע 'אוצר החכמה' בניסן

במסגרת המבצע פתחה חברת 'אוצר החכמה' את מאגר הספרים המקוון לציבור הרחב חינם במהלך חודש ניסן, ללא כל תשלום וללא כל התחייבות. חוה"מ פסח - היו שבחרו טיול מסוג אחר

הצלחה גדולה למבצע 'אוצר החכמה' בניסן


סיפר לי קרוב משפחה איך עברו עליו ועל החברותא שלו, שני הימים של חוה"מ בשנת תשס"ט. אותו אברך, בר אוריין וחברו, ת"ח עצום, העוסקים יחד בלימוד תורה, נשבו בקסמו של "אוצר החכמה" - המאגר המקוון הגדול ביותר של ספרי יהדות, כשהם משוטטים נפעמים על פני המרחבים העצומים של עולם והתורה והיהדות.

פתאום בלחיצת כפתור הם הגיעו לסוגיות ו"מראי מקומות", שבכדי להגיע אליהם סתם כך, בין מדפי הספרים בהיכל הכולל, לקח להם זמן רב, רב מאוד. אם היה הוי אמינא כל שהוא על טיולים ומסלולים ברחבי הארץ, בחוה"מ, אותם אברכים בחרו לוותר...

חברת 'אוצר החכמה' פתחה את מאגר הספרים המקוון לציבור הרחב, חינם במשך חודש ניסן, ללא כל תשלום וללא כל התחייבות, דבר שמשך את תשומת ליבם של רבים שניצלו את ההזדמנות, כדי להכיר את התוכנה. אולי על כגון דא נאמר "מתוך שלא לשמה, בא לשמה".

רבים נוכחו לראשונה לראות את גודל ההשקעה העצומה של צוות 'אוצר החכמה', העומדים מאחורי המפעל האדיר של סריקת כל ספרי הקודש, דף אחר דף, והצליחו לקבץ יחד את כל הספרים ולהפיץ אותם באמצעות תוכנה של מאגר מחשב משוכלל ובאתר מקוון, ובהם 36.000 ספרים סרוקים בצורתם המקורית.

אין מדובר רק על ספרי יסוד הנמכרים כיום לכל דורש, כמו ספרי תנ"ך, תלמוד בבלי, שולחן ערוך וכו', שכן במאגר נפלא זה קובצו יחד ספרים נדירים שנדפסו לפני מאות שנים, ביניהם הוצאות נדירות של ספרים, שנדפסו במספר מצומצם של עותקים, קבצי הערות ופלפולים, ספרי זיכרון מסוגים שונים, חידושי תורה, שו"תים וקבצים תורניים שנכתבו במשך הדורות, ספרי הלכה, ספרי מוסר והשקפה, ספרי חסידות, כתבי עת תורניים וביטאונים, ועוד ועוד.

גם בתחום ההיסטורי מציע מאגר 'אוצר החכמה' מאות ספרים וקבצים, הן ספרים שנכתבו כספרי היסטוריה יהודית, והן ספרים וקבצים רבים שנכתבו כספרי ליקוט לסיפורים שהתקבצו במרוצת הדורות, מאורעות שעברו על עמנו במרוצת הדורות, סיפורי צדיקים ועוד, שמתוכם בלבד יכול כל אחד לשאוב מידע רב ואיכותי.

האפשרות לחיפוש טקסט חופשי ברוב המכריע של הספרים, ובמהירות מדהימה של שניות בודדות.

הוא אשר אמרנו בראשית הכתבה: בלחיצה אחת יכול כל אחד למצוא כל מילה או משפט אשר יחפוץ. התכנה כוללת כמה אפשרויות לחיפוש, שעל ידם ניתן למצוא בקלות את המבוקש.

בתחום הלימוד, החיפוש יעיל ושימושי ביותר. ציטוט משפט, יפתח בפני המשתמש את כל המקורות בהם מובא המשפט, כשבמקרים רבים יוכל הלומד למצוא במקורות אלו ביאורים למשפט. ציטוט של כמה מילים מתוך שיחה או הלכה, יוכל לפתוח בעיני המחפש עשרות ומאות ספרים וקבצים הדנים בשיחה או בהלכה זו.

המאגר העצום, שימושי ביותר לכל אחד ואחד, תלמיד חכם כמו יהודי פשוט, החפץ לגעת ולמשש מקרוב אחר אוצרות הרוח הכבירים של עמנו, כשכל אחד בתחומו יכול למצוא בו את מבוקשו, רבנים, מורים, או סתם אוהבי תורה וספרות יהודית.

כנסו וראו כי טוב...

קישורים:
אתר אוצר החוכמה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד