כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

ש"ס הצביעה נגד התקציב בגלל המע"מ

אלי ישי: "העלאת המע"מ והטלתו על פירות וירקות מהווים הפרה של ההסכמים הקואליציוניים". מנהל 'כולל חב"ד' בישראל , מנדי בלוי: "הייקור הזה יפגע אנושות בעמותות ובמשפחות החרדיות"

חלוקת ירקות של כולל חב"ד. צילום: מאיר דהן
חלוקת ירקות של כולל חב"ד. צילום: מאיר דהן

אחרי דיון סוער שארך 21 שעות, אישרה היום (ד) בבוקר הממשלה את תקציב המדינה לשנים 2009 ו-2010. 26 שרים הצביעו בעד התקציב. ארבעת שרי ש"ס הצביעו נגד.

תקציב המדינה בשנת 2009 יעמוד על כ-316.5 מיליארד שקלים, כאשר הגירעון התקציבי יוגבל ל-6% מהתוצר. בשנת 2010 יעמוד התקציב על כ-321.5 מיליארד שקלים והגירעון יוגבל ל-5.5% מהתוצר. מעבר לגידול השנתי הקבוע על פי חוק בתקציב המדינה (בשיעור של 1.7%), יגדל התקציב בכל אחת מן השנים 2009 ו-2010 באופן זמני בשיעור נוסף של 1.35% ויעמוד 3.05%.

יו"ר ש"ס, אלי ישי, תוקף הבוקר (ד') לפני אישור התקציב את הכוונה להעלות את המע"מ באחוז אחד, ולהטיל מע"מ על פירות וירקות. לדבריו, "העלאת המע"מ והטלתו על פירות וירקות מהווים הפרה של ההסכמים הקואליציוניים". לפי שרי המפלגה, הנפגעים העיקריים מההחלטה להעלות את המע"מ יהיו השכבות החלשות.

מנהל 'כולל חב"ד' בישראל , ר' מנדי בלוי - העמותה הגדולה ביותר בישראל התומכת במשפחות נזקקות - מתריע כי העלאת המע"מ על פירות וירקות תפגע מאוד במשפחה החרדית ובעמותות המסייעות לנזקקים: "המשפחות החרדיות נמצאות בדרך-כלל בעשירונים התחתונים, וככאלה צריכת הפירות והירקות אצלן היא הרבה יותר משמעותית. אסור לשכוח שהפירות והירקות מהווים נדבך חשוב בתזונה של ילדים רבים, והייקור הזה יפגע אנושות באותן משפחות.

"לגבי עמותות: העמותה שלנו מחלקת כ- 2000 טון פירות וירקות במהלך השנה. העלות של המוצרים הם בערך חמישה מיליון שקלים, כשמתווסף לזה המע"מ, זו הוצאה של עוד 800 אלף שקל בערך. ואין ספק שבמצב של היום העלאה כזו היא מכה קשה".

עבור העמותות החלטה כזו תהיה קשה אף יותר. "היתה לנו פגישה עם בנימין נתניהו, לפני שהרכיב את הממשלה. בפגישה ביקשנו ממנו, שיוריד מאיתנו את עול המע"מ. בכל המדינות בעולם, העמותות לא משלמות מע"מ. ישראל נמצאת ברשימה מצומצמת של מדינות הגובות מע"מ מעמותות רווחה. אמרנו לו: אנחנו לא רוצים מכם כסף, רק אל תפריעו לנו לעבוד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד