כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

השרים אישרו: בני זוג יוכלו להתחתן רק מגיל 18

נימוקי ההצעה: פגיעה בזכויות הקטין ומחקרים המצביעים על שיעור גירושין גבוה • במקרים מיוחדים יינתן היתר נישואין מעל גיל 16 • היחיד שהתנגד: השר משולם נהרי מש"ס

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הבוקר (א') אישרה ועדת שרים לחקיקה חוק לפיו לא יוכלו קטינים, מתחת לגיל 18, להינשא בישראל, וזאת בניגוד לגיל 17 כפי שהיה עד כה.

בהצעה תמכו השרים דניאל הרשקוביץ' (הבית היהודי), בני בגין ודן מרידור (ליכוד), אורית נוקד (העצמאות) ויו"ר הוועדה, שר המשפטים יעקב נאמן.

משולם נהרי מש"ס היה השר היחיד שהתנגד.

נציג משרד המשפטים הסביר את תמיכתו בחוק ואמר כי "גיל 18 הוא גיל הכשרות המשפטית ולכן גיל נישואים שמהווים פעולה משפטית ראוי להעלות לגיל 18". הוא הוסיף כי במקרים מיוחדים יינתן היתר נישואין מעל לגיל 16. גם נציג הרשות קידום מעמד האשה שבמשרד ראש הממשלה תמך בהצעה.

"תופעת נישואי קטינים מהווה פגיעה חמורה בזכויות היסוד של קטין, ובראשן הזכות להיכנס בברית הנישואין תוך הסכמה חופשית וגמירות דעת", נכתב בדברי ההסבר להצעה. "הסכמתה של הקטינה להינשא היא תוצר של הלחץ שמופעל עליה מצד משפחתה או סביבתה, ולמעשה הנישואים נערכים תוך כפיה".

עוד מופיע בהצעה כי "מחקרים מצביעים על שיעור גירושים גבוה של זוגות שהתחתנו בנישואי בוסר, כמו גם על גילויי אלימות בתוך המשפחה וקשיים כלכליים, הנובעים מהעדר בשלותם של בני הזוג להקים ולתחזק בית משל עצמם".

המתנגדים ניסו לטעון טענות קשות. "למה בכלל צריך בית משפט לעניין הזה?" – תהה השר נהרי.

גם נציג משרד הרווחה התנגד באמרו כי החוק "יותיר הרבה אמהות חד הוריות".
וועדת שרים גיל 18 גיל נישואין משולם נהרי יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד