כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אסון הנחל במודיעין עילית: המשטרה פתחה בחקירה

יומיים לאחר פטירתה הטראגית של יעל שפר ע"ה, שטבעה בנחל ליד ביתה במודיעין עלית, הודיעה משטרת ש"י: נחקור במע"צ ובעירייה האם מדובר ברשלנות

כוחות ההצלה מפנים את יעל שפר  ז"ל לבית החולים
כוחות ההצלה מפנים את יעל שפר ז"ל לבית החולים

יומיים לאחר פטירתה הטראגית של יעל שפר ע"ה, הילדה בת ה-7, שנספתה בעת שצנחה אל קרקעית הנחל ליד ביתה בשכונת חפציבה שבמודיעין עלית, הודיעה הערב (א') משטרת ש"י כי היא חוקרת האם מדובר ברשלנות מצד מתכנני הכביש.

בדעת משטרת ש"י לחקור הן במע"צ והן בעיריית מודיעין עילית, כדי לוודא שלא מדובר ברשלנות כלשהי. המשטרה מתייעצת בנושא עם פרקליטות המדינה.

עד כה גבו השוטרים עדויות מאנשים שהיו עדים לאסון. עם תום 'השבעה' יחקרו, כפי הנראה, גם את האב, ששרוי כרגע בשברון לב.

בשעות הבוקר פורסם כי במע"צ מאשימים את ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, ברשלנות שהביאה לאסון, אך עד כה לא התקבלה כל הודעה דומה מגורמים רשמיים במע"צ או במשרד התחבורה. מקורבי ראש העיר טוענים, כי הוא עשה כל שלאל ידו כדי לסייע למשפחה וכדי לשכנע את השוטרים שלא לחקור בתוך ימי האבל.

עוד בנושא:
מאות משפחות נצורות בשכונת 'חפציבה' בשל השטפונות
טרגדיה במודיעין עילית: בת 7 טבעה בנחל - ונפטרה בבית החולים • וידאו ותמונות
הגר"ח לאב השכול: "אינך אשם, זו גזירה משמים"
נחל שוצף בלב מודיעין עילית • תמונות סכנה

באשר להודעת המשטרה על כוונתה לחקור את מתכנני הכביש, טוענים מקורביו של גוטרמן כי האסון עצמו לא אירע על הכביש, אלא בנחל הסמוך אליו. "זה כמו שילד ייפול לנחל בגולן, האם יעלה בדעת מישהו להאשים את ראש המועצה המקומית?" – הם תוהים.

למען האמת, נראה כי קשה לחקור את מתכנני הכביש, באשר נסיעה על הכביש מלמדת כי איש לא תכנן אותו. מדובר בכביש שהוליך בשעתו את תושבי הכפרים הערביים אל כביש 443, והוא נסלל (פרטיזנית לגמרי) הרבה לפני אכלוסה של קרית ספר.

בעת אכלוסה של שכונת חפציבה, סירבה העירייה לאשר לבניני השכונה טופס 4, בשל ליקויים כאלו ואחרים, אך בשל מצוקת התושבים, שנאלצו לפלוש לבתים לאחר קריסת החברה, נותרו הליקויים בלתי פתורים עד היום. תכתובת מתמשכת בין העירייה לבין מע"צ לא נשאה עד כה פרי.

"הפתרון היחיד הקיים הוא להקים גשר מעל לנחל, אלא שמדובר בהשקעה של מיליונים שאין כל אפשרות למשרד התחבורה לאשרה, כל עוד מדובר בשכונה בת כמה מאות תושבים בלבד", אומר גורם המעורה בפרשה.

כך או כך את התושבים הזועמים כל הסבר רציונלי אינו יכול להרגיע. כמו משפחות הנספים באסון השריפה בכרמל בשעתם, גם הם מבקשים לדעת מיהו האשם, ובעיקר: לפתחו של מי מוטלת האחריות לתקן את הליקויים כדי למנוע את האסון הבא.

ומאחר ומבקר המדינה לא מתכוון, מן הסתם, לבזבז את זמנו על אסון מקומי, תיאלץ המשטרה לעשות לו את העבודה.
מודיעין עילית יעקב גוטרמן נחל מודיעין משטרה יעל שפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד