י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פורים בא - ואיתו הסכנות • כך תשמרו על הילדים

חג הפורים המתקרב מתאפיין בפציעות שונות של ילדים, כתוצאה מעיסוק במשחקים מסוכנים, לבישת תחפושות שאינן עומדות בתקנים ועוד • 'בחדרי חרדים' עם צרור טיפים

נפצים שנתפסו על ידי המשטרה. צילום: משטרת ישראל
נפצים שנתפסו על ידי המשטרה. צילום: משטרת ישראל



בעוד כשלושה ימים, נחגוג את חג הפורים, המתאפיין - לצערנו - מדי שנה בפציעות שונות של ילדים ובני נוער, כתוצאה מעיסוק במשחקים מסוכנים, מלבישת תחפושות שאינן עומדות בתקני הבטיחות הנדרשים ועוד.

חשוב מאוד לשמור על כללי בטיחות. מדי שנה נפגעים עשרות ילדים ונערים כתוצאה משימוש במוצרים אסורים ומסוכנים או בתחפושות מתלקחות.

בשנה שעברה, עוד בטרם החל החג, נקטעו אצבעות ידו של נער כבן 17 מאשדוד, לאחר ששיחק בנפצים בחצר ביתו.

עוד בנושא:
המשטרה מציגה: קולקציית נפצים מסוכנים
משטרת פורים: אותרו מאות נפצים מסוכנים בפ"ת
מבצע נפצים • המשטרה תפסה 30 ק"ג נפצים בנתניה

במשטרת ישראל שבים ומזכירים כי נפצים וצעצועים מסוכנים אחרים מהווים סכנה לציבור המשתמשים שרובם ילדים ובני נוער. מכירתם אסורה ופיצוץ חומר הנפץ בהם עלול לגרום לקטיעת איברים ואף לעיוורון במקרה של פגיעה באזור הפנים. "אנו קוראים להורים להיות ערניים ולהסביר לילדים על הסכנה בשימוש במשחקים המכילים חומרי נפץ".

אסור להשתמש בכל הצעצועים המתפוצצים לרבות: חזיזים ונפצים מכל הסוגים (כגון: טייגר, חזיזי קרוסלה, חזיזי שחיקה ופרפרי נפץ שונים ושרקנים למיניהם), רקטות מסוגים שונים, כוורות, כדורי עשן וקנים היורים כדורי זיקוקין. כמו כן אסור להשתמש בכלי נשק הנראים ככלי נשק אמיתיים.

רכשו פיקות וקפצונים רק כשיש סימון והוראת אזהרה על החבילה. יש להשתמש באקדח צעצועים מתאים. בכל מקרה אין לפוצץ פיקות וקפצונים באבן או במכשיר שאינו מתאים. שימו לב: אחסון פיקות וקפצונים בכיסי הבגד עלול לגרום להתלקחות, כוויות ונזק בלתי הפיך.

תחפושת מסוכנת היא תחפושת ללא תו תקן, האמור להופיע על התווית של התחפושת. תחפושת ללא תו תקן היא לא חסינת אש ועלולה לבעור בקלות ולסכן את הלובש אותה. חשוב שיהיה תו תקן מסודר גם לאביזרים הנלווים לתחפושת. רכשו תחפושת רק כאשר יש עליה תווית סימון – הוראות אזהרה, (הרחק מאש) הוראות כביסה – וסימון ת"י 562.

אביזרים מסוכנים נוספים: תרסיסי שלג – רכשו רק תרסיסים שיש סימון כדין של מכון התקנים לרבות מס' בדיקה. אין לרסס על בני אדם ובמיוחד לא לכיוון העיניים. קשת וחץ מקצועי ורוגטקות אסורים לציבור הרחב.

במגן דוד אדום מבקשים להדגיש בפני הציבור את הנחיות הבטיחות הבאות:
בזמן הכנת תחפושות ביתיות יש להקפיד על שימוש בחומרים שאינם דליקים. צמר גפן, נוצות טבעיות ויריעות מפלסטיק הם דוגמה לחומרים דליקים, העלולים לסכן את המתחפש באמצעותם.

יש להקפיד כי התחפושת תאפשר לילד להיות נייד ושתהיה נוחה. יש לוודא כי היא אינה לוחצת על הגוף וכי ניתן לנוע בה בחופשיות, ללא חשש של הסתבכות, נפילה, מעידה ועוד. במידה והתחפושת כוללת מסיכה, יש לוודא כי המסיכה כוללת פתחי אוורור למניעת חנק ועוד.

אין להתקרב למקור אש כלשהו עם תחפושת מחשש להתלקחות. שמרו מרחק מתנורים, כיריים דולקות, סיגריות בוערות ועוד.

תרסיסים: יש לנהוג בזהירות רבה בקרבת תרסיסים שונים. ספריי לשיער, ספריי שלג וכו' הינם דליקים ביותר, ויש להימנע מלרססם על הפנים, על הגוף או בקרבת מקור אש מחשש להתלקחות מהירה ופגיעה בלתי הפיכה.

תחפושות שעליהן לעבור כביסה, יש לשלוח לניקוי יבש ולהימנע מלכבסן בכביסה רגילה. כביסה רגילה ושאינה על פי הנחיות היצרן, עלולה לפגום במידת העמידות של התחפושת לאש ועל כן מעמידה בסכנה את הלובש אותה.

כך תשמרו על עצמכם:

1. במקרה של התלקחות, יש להשכיב את הנפגע ולגלגלו בחול או בעפר, לכבות את האש בכמות גדולה של מים, או להחניקה באמצעות שמיכה רטובה. את ראש הנפגע יש להקפיד לא לכסות מחשש לחנק. כמו כן, אין להסיר בגדים חרוכים ואין למרוח משחות שומניות על הכוויות. את הכוויות יש לקרר באמצעות מים בלבד.

2. במקרה של חדירת ספרי שלג לעיניים יש לשטוף בהרבה מים.

3. במקרה של חדירת גץ אש לעין יש לשטוף אותה במהירות במים ולהעביר את הנפגע למתקן רפואי קרוב.

4. יש להקפיד על הימצאות תיק עזרה ראשונה תקני בכל מסיבת פורים ובכל אירוע המוני.

נפצים מסוכנים שנתפסו השבוע ע"י משטרת ישראל בנתניה



פורים נפצים תחפושות חומר נפץ תו תקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד