כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הדוורים נגד המיסיון • מה עומד מאחורי השביתה בר"ג?

עשרות דוורים שנדרשו לחלק חומר מיסיונרי לבתים ברמת-גן סירבו לבצע זאת: "נילחם עד הסוף" • 'יד לאחים' חושף - כך עובדת השיטה: האיומים, התחכום והסכנה

חלוקת דואר. צילום: פלאש 90
חלוקת דואר. צילום: פלאש 90



עשרות דוורים ברמת גן פתחו היום (ב') בשביתה משום שהתבקשו לחלק אלפי חוברות בהן ישנם ציטוטים של הברית החדשה. החוברות, שהגיעו מקיבוץ מעיין ברוך שבצפון, מכילים חומר מיסיונרי, שנשלח לכל רחבי הארץ בתפוצה של מאות אלפי עותקים. הדוורים מסרבים לחלק את החוברות, כיוון שלטענתם הדבר אסור מבחינה הלכתית ומבחינה חוקית.

הדוורים, חלקם דתיים ואחרים חילונים, אמרו כי הם אינם מוכנים לחלק "חומר תעמולה מיסיונרי". אחד מהעובדים, ששוחח עם 'בחדרי חרדים' וביקש להישאר בעילום שם, אמר: "העובדים הדתיים הראו לנו שמדובר בחומר מיסיונרי שנועד להעביר יהודים על דתם. אנחנו לא מוכנים לקחת חלק בזה.

"מי ששלח את החומר הדביק על כל קרטון את החוק שאומר שדוור שימנע או יעכב לחלק דברי דואר – עונשו עד שלוש שנות מאסר. לא מקובל עלינו שמנסים להלך עלינו אימים. זו זכותנו הלגיטימית, כמי שגרים במדינה יהודית שלא לחלק חומרים המטיפים נגד היהדות.

"הדוורים ברמת-גן מעולם לא עשו בעיות, אבל כאן אנחנו הולכים להילחם עד הסוף. לא יהיה שום פשרות בעניין הזה".

"שיטת עבודה מתוחכמת"

ש.מ, מדוברות ארגון 'יד לאחים', חושף בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את מה שקורה מאחורי הקלעים של חלוקת החוברות המסיונריות: "בחודשים האחרונים שולח מיסיונר ידוע בשם אנדרו לואיס, המנהל קהילה קטנה בקיבוץ מעיין ברוך, מאות אלפי עותקים של חוברת הנושאת את הכותרת 'מידע חשוב לאזרחי מדינת ישראל'.

"בחוברת הוא מביא ציטוטים מהברית החדשה ומטיף נגד היהדות. על כל קרטון שהוא שולח הוא מדביק אזהרה לדוורים, שאם לא יחלקו את החומר הוא יתבע אותם ודינם יכול להגיע לשלוש שנות מאסר.

"שיטת העבודה שלו מתוחכמת. הוא לא כותב על החוברת שמדובר בברית החדשה. יש כאלה שחושבים שזה חוברת ממשלתית ויש כאלה שחושבים שמדובר בחוברת תורנית. ככה הוא מצליח להיכנס לכל בית ולהחדיר את הרעל שלו.

"הבוקר, הדוורים ברמת-גן, שהם לא אנשים דתיים, החליטו להתאגד ולא לחלק את החומר הזה. אנחנו מקווים שמהם יראו וכן יעשו כל הדוורים בארץ. בשבועות האחרונים פרסמו כרוזים בכל רחבי הארץ שמזהירים לא להכניס את החוברות האלה הביתה".

מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: "חברת דואר ישראל בע"מ פועלת בהתאם לחוק הדואר, על פיו היא מחויבת לחלק כל דבר דואר שמגיע אליה לחלוקה. לחברת דואר ישראל אין זכות או יכולת לברור מה לחלק או לא. על כן, גם במקרה הזה דברי הדואר יחולקו בהתאם לחובתנו על פי החוק".



שער החוברת, הכרוז של 'יד לאחים' והאיומים של המסיונר • צילום: בחדרי חרדים












דואר מיסיון שביתה יד לאחים דוור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד