כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הנאמן מרגיע: "הלקוחות יצילו את פלדהיים" • צפו בוידאו

עו"ד יעקב שפיגלמן הסביר במסיבת עיתונאים על הליכי ההקפאה של 'פלדהיים' ותוכנית ההבראה: "תוך 30 יום נראה שינויים" • ואיך בוטל צו העיקול של 'העדה'?

הנאמן, עו"ד יעקב שפיגלמן. צילום: בחדרי חרדים
הנאמן, עו"ד יעקב שפיגלמן. צילום: בחדרי חרדים



'פלדהיים' מרגיעה את הרוחות: במסיבת עיתונאים שנערכה בצהריים (ב') במשרדי החברה בשכונת גבעת שאול בירושלים, הציג נאמן החברות, עו"ד יעקב שפיגלמן, את התסבוכת הכלכלית אליה נקלעו בתקופה האחרונה ותוכנית ההבראה שהחלה עם פסיקת בית המשפט בשבוע שעבר.

את מסיבת העיתונאים כינסו נאמני החברה מטעם בית המשפט, עו"ד יעקב שפיגלמן ושותפו עו"ד בני קמפר. סביב השולחן העגול, נכחו גם המנהל בפועל של החברה, מר הנדלר, לצד מנהל השיווק משה ארלנגר ומספר עיתונאים.



"החברות נקלעו לקשיים כלכלים לא קלים", אמר שפיגלמן. "לצורך הפעלת תוכנית ההבראה, מוניתי ביום שני שעבר במקביל לצו הקפאת ההליכים שהוציא בית המשפט למשך 30 היום הקרובים. מדובר בהליך שונה לחלוטין מפירוק, המטרה היא להבריא ולחזור לפעילות מלאה.

"מהבחינות הראשוניות שעשינו, אנחנו מאמינים שניתן יהיה להחזיר את החברה לפסי פעילות מלאים ולרווחיות משמעותית וממילא גם לגרום לפרעון משמעותי - אולי אפילו פירעון מלא - של חובות החברות.

"גורמים אינטרסנטיים פעלו משיקולים זרים"

"בימים האחרונים", מספר שפיגלמן, "נפתחו החנויות ברחבי הארץ במטרה לנסות להחזיר את הרשת לפעילות מלאה ולנסות להציג בפני בית המשפט בתום התקופה כי הרשת חוזרת לפעילות.

"החנויות נפתחו באופן מלא", אמר שפיגלמן. "בכוונתנו לנקוט בצעדים כדי להחזיר את ציבור הלקוחות הנאמן לחנויות. נצא בכמה מבצעים בזמן הקרוב שיועילו גם ללקוחות וגם לנו, ובהקשר הזה אני פונה ללקוחות לחזור משלוש סיבות: 1 – כי זה יהיה כדאי להם והם ירוויחו. 2 – ככל שתגדל כמות הרווחים, נוכל לפרוע יותר חובות מהעבר. 3 – אם נבריא את הרשת, נציל את עולם הספרים היהודי".

עוד בנושא:
דייני בד"צ 'העדה' הוציאו צו עיקול נגד 'פלדהיים'
פלדהיים, ההתרסקות • 70 מיליון ש"ח חובות
'אור החיים': "מתפללים ש'פלדהיים' יתאושש"
מכתב תמיכה ב'פלדהיים': "אנו איתכם גם היום"
הוצאת 'פלדהיים' בקשיים כלכליים • 'אור החיים' ירכשו את ההוצאה הקורסת?

באשר לשאלת כתב 'בחדרי חרדים' כיצד מתייחסים בחברה לצו העיקול של בית הדין של 'העדה החרדית', ענה עו"ד שפיגלמן: "מכיוון שעל-פי הפסיקה ההלכתית הולכים אחר הנתבע, הועבר הדיון לבית הדין לענייני ממונות של המועצה הדתית בירושלים ולאחר הסכמה עם הנושים בוטל צו העיקול".

באשר לשיתוף הפעולה עם הנושים בימים בהם התסבוכת הכלכלית נמצאת בשיאה, אמר שפיגלמן כי "ברוך ה', רוב הנושים פועלים על-פי הוראות בית המשפט ונותנים לנו את הצ'אנס להבריא את החברות ולחזור לימים הטובים. ישנם גם כמה גורמים אינטרסנטיים, כמו מתחרים, הפועלים משיקולים זרים - ולא הסכימו לשמוע על ההקפאה".

חנות פלדהיים במאה שערים. צילום: ארכיוןצילום: חנות פלדהיים במאה שערים. צילום: ארכיון
חנות פלדהיים במאה שערים. צילום: ארכיון

התחזית: "חצי שנה - והחברה ממריאה"

על-פי תחזיתו של עו"ד שפיגלמן, תוך כמה חודשים - לכל היותר מחצית השנה של פעילות עסקית בריאה - החברות תוכלנה להתחיל להחזיר חובות ישנים.

לדבריו, יש משקיעים רבים שהתעניינו בחברה, אבל הם נמצאים כרגע בעדיפות שנייה עד לסידור הראשוני של תוכנית ההבראה.

לשאלת כתב 'בחדרי חרדים', מה המסר של חברת ההוצאה-לאור למחברי הספרים שטרם ראו תמלוגים מיצירותיהם, השיב עו"ד שפיגלמן: "בעלי הספרים הם שותפים חשובים שלנו. המצב שלהם דומה למצבם של הספקים, התמלוגים המגיעים אליהם בגינו, מובטחים. ככל שנציג רווח גדול יותר, כך נוכל לשלם להם את חובות העבר, אולם מה שברור - .

"אט אט גם הפרסומים יחזרו, וכל שקל ש'פלדהיים' מתחייבת – אני, כנאמן, מתחייב. לשלם".
פלדהיים שפיגלמן מסיבת עיתונאים חנויות גבעת שאול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד