כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

תושבי רמות? קבלו פסק פורים של הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל

תלמידי הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל יוצאים בקמפיין חדש: ברמות חוגגים את פורים ב-י"ד • כרוזים ייתלו ברחבי העיר עם הפסק מלפני 14 שנה • ומה דעת הגר"ע יוסף?

הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים



פסק הלכה מהגאון רבי מאיר ברנסדורפר זצ"ל, חבר בד"צ 'העדה החרדית' ובעל ה'קנה בושם', מתפרסם היום (ב') בשכונת רמות בירושלים.

הפסק, העוסק בקביעת יום הפורים בשכונה הירושלמית, נכתב ופורסם כבר בשנת תשנ"ח, אך מתפרסם בשנית על-ידי תלמידיו המתגוררים בשכונת רמות.

וכה נכתב בפסק: "מכיון שהוא מן הנמנע בבניית גדר שלם כתיקונו מכמה וכמה טעמים נכונים וברורים שנתבארו בס"ד, הדרינן לפסקו של מרן הגאב"ד בעל מנחת יצחק זצללה"ה והבד"צ, שיצא אז בשעתו, דזמן קריאת המגילה בשכונת רמות הוא בי"ד בברכה, ומי שרוצה להחמיר - יקרא גם בט"ו בלא ברכה".

אחד התלמידים אומר ל'בחדרי חרדים' כי "החלטנו לפרסם עכשיו את המכתב כדי לעורר את הציבור, כיון שחלפו 14 שנה מאז פרסומו הראשון".

לפסק ההלכה של הגר"מ, הצטרף גם יבדלחט"א הגר"ע יוסף, שהורה בשנה שעברה כי אין לשנות, ויש לקיים את יום הפורים בשכונה ביום י"ד ולא בט"ו.

אולם הגרי"ש אלישיב וכן להבחל"ח רבני ירושלים, הגאון רבי יצחק קוליץ זצ"ל והגאון רבי שלום משאש זצ"ל - פוסקים לתושבי רמות לקרוא ולקיים את מצוות הפורים בט"ו בלבד, כדינה של ירושלים.

גם הגר"א וייס גאב"ד 'דרכי תורה' ותושב השכונה, כתב פסק שמי שקרא בי"ד ברמות לא יצא ידי חובה, וחולק על הגר"מ ברנסדרופר זצ"ל



פסק הלכה של הגר"מ ברנסדרופר זצ"ל


פסק הלכה של הגר"א וייס גאב"ד 'דרכי תורה'












פורים הגר"ח ברנסדופר פסק רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד