כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הצעת חוק: עשית תאונה בעיר? העירייה תטפל

הצעת חוק חדשה, אשר הונחה על שולחן הכנסת מבקשת לקבוע כי משטרת ישראל תיידע את הרשויות המקומיות על תאונות דרכים המתרחשות בשטחן. אור ירוק: "המאבק בתאונות הדרכים מצריך שילוב כוחות של כל גורמי האכיפה"

פקחים באיזור תאונה
פקחים באיזור תאונה

הצעת חוק חדשה, אשר הונחה על שולחן הכנסת בתאריך 30.01.2012 מבקשת לקבוע כי משטרת ישראל תיידע את הרשויות המקומיות על תאונות דרכים המתרחשות בשטחן ואילו אירעה התאונה בדרך בין עירונית, תיידע המשטרה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת זאב בילסקי, יריב לוין, רוברט טיבייב ודב חנין, וכוונתם לחייב את בוחני התנועה לשלוח את דוח התאונה לרשות שבה קרתה התאונה.

ישנן תאונות רבות שנגרמות כתוצאה מבעיות תשתית, תאורה, שדה ראיה לקוי, מים על הכביש ועוד וכמו כן, ישנן תאונות דרכים שקורות בשל מפגעי דרך או בעיות תשתית. במקרה של תאונה הבוחנים ישלחו את הדוח לרשות המקומית על מנת שזו תדע על מפגעים שנמצאים בשטחה ותפעל לתקנם. במקרה והתאונה אירעה בשטח בין עירוני, הבוחנים ישלחו את דוח התאונה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הרצון של חברי הכנסת, הוא ליצור שיתוף פעולה הדוק יותר בין המשטרה לבין הרשויות המקומיות והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בוחני התנועה ישלחו את דוח התאונה וכך יוכלו הרשויות המקומיות או הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לתקן את מפגעי הדרך.

עמותת אור ירוק: "המאבק בתאונות הדרכים מצריך שילוב כוחות של כל גורמי האכיפה, החינוך, ההסברה והתשתיות. שיתוף מידע אודות מפגעי דרך מסוכנים עשוי למנוע את התאונה הבאה ולהציל חיים".
הצעת חוק פקחים תאונות אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד