י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

למה מחנובקא נותרה בלי בעלזא? • חשיפה

איזה משפט אמר האדמו"ר ממחנובקא שגרם לאדמו"ר מבעלזא שלא להשתתף בחתונת בת זקוניו? • מה הייתה הסיבה האמיתית לביקור? • והאם יש סיכוי לשלום בין החצרות?

האדמו"רים מבעלזא ומחנובקא. עיבוד: בחדרי חרדים
האדמו"רים מבעלזא ומחנובקא. עיבוד: בחדרי חרדים

ביקורו ההיסטורי של האדמו"ר ממחנובקא אצל בן דודו האדמו"ר מבעלזא, ביום שלישי לפני שבועיים, שמטרתו הרישמית הייתה להזמינו לשמחת נישואי בת זקוניו שהתקיימה בשבוע שעבר בפתח-תקווה - עורר ציפייה כי קרוב היום שהסכם שלום ייחתם בין שתי החצרות היריבות.

גם לאחר שהאדמו"ר מבעלזא לא הגיע לחתונה, היו שקיוו כי הוא יגיע לפחות באחד מימי ה'שבע ברכות' שנערכו בירושלים. אלא שהערב נערכה שמחת ה'שבע ברכות' האחרונה בירושלים - והאדמו"ר מבעלזא לא הגיע לשמחה.

עוד בנושא:
'פיוס בין חצר בעלזא לאדמו"ר ממחנובקא • חשיפה בלעדית
בלעדי: תיעוד מפגש אדמו"רי בעלזא ומחנובקא
האדמו"ר מסקווירא נחת בישראל
האדמו"רים רקדו מצווה טאנץ ב'גני האצולה'

אז מה מעכב את השלום המיוחל?

תנאי מרכזי שהציבה חסידות בעלזא להסכם שלום, היא חתימה מוקדמת של מחנובקא על ההסכם. עד לחתימה כזו, סירבו בבעלזא אף לשחרר תמונות מהביקור שערך האדמו"ר ממחנובקא בבית האדמו"ר מבעלזא.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אמירה של האדמו"ר ממחנובקא בסיומו של הביקור, היא אחת הסיבות בגינן נמנע האדמו"ר מבעלזא מלהגיע לשמחה. לפי חסידי בעלזא, האדמו"ר ממחנובקא אמר לאדמו"ר מבעלזא ש"החסידים אומרים שצריך להזמין את הרבי לסידור קידושין, רק אני חושב שלא הגיע הזמן עדיין והזמן לא בשל".

המשפט הזה הכניס להלם את גבאי החסידויות ומתווכי השלום, ובעקבותיו נפלה ההחלטה בבעלזא שלא להשתתף בחתונה.

בחסידות בעלזא מבהירים, כי לדעתם לא היה לאדמו"ר ממחנובקא שום רצון שהאדמו"ר מבעלזא יבוא לחתונה. לדבריהם, סיבת הביקור נועדה רק כדי לגרום לאדמו"ר מסקווירא - גיסו של האדמו"ר מבעלזא - להגיע לשמחה כדי לסדר קידושין, כאשר בעקבות הפגישה אישר האדמו"ר מסקווירא את השתתפותו, והגיע ארצה לביקור בזק של 12 שעות.

יחד עם זאת אומרים בבעלזא, כי אם במחנובקא רוצים להגיע לשלום, הרי שדלתות חסידות בעלזא פתוחות כתמיד, והמשא ומתן על ההסכם יכול ועשוי להמשך.
בעלזא ביקור היסטורי מחנובקא קידושין חסידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד