ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

עשרות רקטות בדרום

עשרות רקטות בדרום



18:50 - דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, האשים את ארגון חמאס בסבב ההסלמה האחרון ברצועת עזה, זאת נוכח העובדה כי הארגון, הריבון ברצועה, מאפשר לארגוני הטרור השונים להמשיך בירי רקטות לעבר שטח ישראל. בסך הכל נורו ביממה האחרונה כ-100 רקטות משטחי רצועת עזה. לכתבה המלאה

17:40 - בפעילות משותפת לצה"ל ולשירות הביטחון הכללי, כלי טיס של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר פעיל בארגון "ועדות ההתנגדות" בדרום רצועת עזה. זוהתה פגיעה מדויקת במטרה.

17:00 - כלי טיס של חיל-האוויר תקפו לפני זמן קצר שני מוקדי פעילות טרור בצפון ובדרום רצועת עזה. התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם.

14:55 - כלי טיס של חיל-האוויר ביצע לפני זמן קצר ירי לעבר חוליית מחבלים, בדרום רצועת עזה. החוליה עסקה בהכנות אחרונות לביצוע ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. זוהתה פגיעה מדויקת במטרה.

צה"ל ערוך ומוכן להגן על אזרחי מדינת ישראל ולהגיב בעוצמה ובנחישות כנגד כל ניסיון להוצאת פעילות טרור. חמאס, אשר מנצל את ארגוני הטרור האחרים לביצוע פעולות טרור נגד מדינת ישראל, יישא באחריות לכל פעולה עתידית בה יבחר צה"ל לנקוט על מנת להסיר את איום הטרור ולהשיב את השקט היחסי לאזור.


14:00 - הרמטכ"ל גנץ סיים הערכת מצב שקיים בפיקוד הדרום, יחד עם מפקד הפיקוד, האלוף טל רוסו, מפקד אגף המבצעים, האלוף יעקב אייש ומפקד אוגדת עזה, תא"ל יוסי בכר.



12:20 - הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ קיים הערכת מצב בעקבות האירועים בדרום והנחה על הגברת הכוננות נוכח צפי להמשך סבב ההסלמה. עוד הנחה הרמטכ"ל על תגובה תקיפה לכל שיגור רקטות לעבר ישראל. רא"ל גנץ שיבח את פעילותם של לוחמי מערך ההגנה האווירית באמצעות סוללות "כיפת ברזל", שיירטו בהצלחה 25 רקטות עד כה.

11:45 - מערכת "כיפת ברזל" יירטה ביממה האחרונה 25 רקטות, מתוך 27 רקטות שאיימו על מרכזי אוכלוסיה בישראל. למעלה מ-70 רקטות נורו במהלך היממה האחרונה לעבר שטח ישראל, רובן נפלו בשטחים פתוחים מבלי לגרום נפגעים או לנזק.

07:30 - כלי טיס של חיל-האוויר תקפו במהלך הלילה שישה יעדים: שני אתרים לייצור אמל"ח ושני בורות שיגור בצפון רצועת עזה, אתר לייצור אמל"ח במרכז רצועת עזה ומוקד פעילות טרור בדרומה. התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף, כלי טיס של חיל-האוויר ביצעו ירי במהלך הלילה לעבר מחבל במרכז רצועת עזה ולעבר שש חוליות מחבלים נוספות בצפון ובמרכז הרצועה. החוליות והמחבל עסקו בהכנות אחרונות לביצוע ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם.


בעקבות הירי מרצועת עזה עדכנו בפיקוד העורף את הנחיות ההתגוננות למתגוררים עד 40 ק"מ מהרצועה.

כביש 12 נסגר הבוקר (שבת) לתנועה לאור הערכת מצב ושיקולי ביטחון בעקבות סיכול תשתית טרור אשר הייתה מעורבת בתכנון פיגוע משולב בגבול ישראל-מצרים. כזכור, לאחר עבודת הכנה מקיפה, לרבות שיפור מערך ההגנה בקטעי הכביש, האצת בניית המכשול ותגבור הכוחות ואמצעי התצפית באזור גבול ישראל-מצרים, נפתח כביש 12 לתנועת אזרחים במהלך חודש פברואר. דובר צה"ל מבקש להדגיש כי הכביש נסגר באופן זמני, לאור הערכת מצב ורצון לשמור על ביטחונם של תושבי ישראל. צה"ל עושה כל שביכולתו על מנת לשמר את שגרת החיים של אזרחי ישראל ומניעת פגיעה במרקם החיים של תושבי האזור. צה"ל ערוך ומוכן להגן על אזרחי מדינת ישראל ולהגיב בעוצמה ובנחישות.

חמא"ס, אשר מנצל את ארגוני הטרור האחרים לביצוע פעולות טרור נגד מדינת ישראל, יישא באחריות לכל פעולה עתידית בה יבחר צה"ל לנקוט על מנת להסיר את איום הטרור ולהשיב את השקט היחסי לאזור.
דרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד