כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דיווח: בריטיש גז תמכור את מאגר הגז מול עזה

לפי הדיווח בבלומברג, החברה מקווה לקבל 70-80 מיליון שקל עבור האחזקות

  • י"ז אדר התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

ענקית האנרגיה הבריטית BG (בריטיש גז) פועלת למכירת אחזקותיה (90% כיום) בשדה הגז Gaza Marine שמול חופי עזה, כך דווח בסוף השבוע בסוכנות בלומברג.

לפי הדיווח, החברה מקווה לקבל 70-80 מיליון דולר עבור מכירת האחזקות. זאת, במסגרת תוכנית מימושים דו-שנתית שעליה הכריזה החברה בחודש שעבר, בהיקף כולל של 5 מיליארד דולר. דובר BG סירב להתייחס לדברים.

Gaza Marine התגלה בסוף שנות ה-90 והועבר לפני כעשור לידי הרשות הפלסטינית. הוא מכיל לפי הערכות כ-30 BCM (בשלב ההפקה), ויוחזק בידי BG (60%) CCC הלבנונית (30%) והרשות הפלסטינית (10%). באמצע 2008 נטשה BG את המו"מ מול ישראל על מכירת הגז בעקבות מחלוקת כספית. ניסיונות לחידוש המו"מ נתקלו אז בקשיים שונים, בהם שאלת הבעלות על שדה הגז, וכן סוגיית מנגנון העברת התשלום בעבור הגז, תוך פיקוח בינלאומי על ייעודו - זאת, כדי למנוע אפשרות להעברת הכספים לידי גורמי טרור. BG טענה כי ישראל מונעת ממנה לפתח את המאגר, אך ניהלה מגעים עם חברות ישראליות למכירת הגז שמאגר, בהם גם החברה לישראל.

בשנה שעברה חשף TheMarker כי חברת החשמל חידשה את המגעים עם BG לרכישת כלל הגז שבמאגר, ואולם המגעים הוקפאו מאז ולא חודשו. מנכ"ל חברת החשמל דאז, עמוס לסקר, טען בעבר כי המו"מ הופסק מסיבות פוליטיות, וכי עיקר הבעייתיות במגעים התמקדה "סביב השאלה למי שייך הגז מול חופי עזה, וכמה יועבר לנו - וכמה להם".

לפי הדיווח בבלומברג, תגליות הגז האחרונות שלחופי ישראל מייתרות למעשה את הצורך של המשק הישראלי בגז - ועשויות להקל על מכירת השדה מול עזה.
גז בריטיש מכירה מאגר קידוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד