כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אושרה תוכנית סיוע למפעלים בפריפריה

הממשלה אישרה את התוכנית לסיוע למפעלים בפריפריה שנקלעו לקשיים • שטייניץ: "ההחלטה עושה צדק עם העובדים" • גפני: "עגמת נפש מיותרת"

גפני עם נתניהו בועדת הכספים
גפני עם נתניהו בועדת הכספים

הממשלה אישרה היום (א) בישיבתה השבועית תוכנית ניסיונית לסיוע למפעלי תעשייה בפריפריה שנקלעו למצוקה כלכלית.

בין השאר נועדה התוכנית למנוע פיטורי עובדים ולסייע לכלכלת היישובים. בשלב ראשון ייהנו מהסיוע היישובים חצור הגלילית, קצרין וירוחם.

המפעל הראשון שייכנס לתוכנית הוא 'פרי גליל' שהתפרסם בשל המאבק שהתנהל בו בתקופה האחרונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "לא אחת מוטלת על הממשלה החובה לסייע למצוקה זמנית של מפעלים אשר עלולים ליצור בעיה תעסוקתית במקומות חלשים", נתניהו הוסיף, "הממשלה ראתה חובה להתערב בסכסוך זה במטרה למנוע פגיעה קשה בחצור הגלילית".

שר האוצר יובל שטייניץ אמר: "למרות שההחלטה אינה עומדת במבחנים הכלכליים הקיימים, היא עושה צדק עם העובדים". הוא הביע שמחה "על כך שהממשלה קיבלה את ההחלטה".

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ הרב משה גפני הגיב כי הממשלה אישרה את המענק לפרי הגליל לאחר מאבק ארוך ומיותר, "מדובר היה בהבטחה שלטונית שניתנה למפעל המשמש כעוגן כלכלי לחצור הגלילית ולפריפריה. חבל על כל עגמת הנפש שחוו העובדים בשנה האחרונה".

ח"כ גפני בירך את הממשלה על החלטתה להעביר את המענק למפעל ואמר: "הממשלה עשתה צעד נכון, אני מודה לבעל המפעל שנתן אמון בהבטחתי לעשות כל מאמץ למציאת פתרון שאכן הגיע, ואני שמח בשמחתם של העובדים שמקום עבודתם הובטח להם".

גפני הוסיף עוד כי "הממשלה צריכה להמשיך ולחזק את המפעלים שבמצוקה ולסייע לערי הפריפריה להתמודד עם האבטלה ועם הקשיים הכלכליים של תושביה, מפעל 'פרי הגליל' איננו היחיד, בערים וישובים רבים נוספים ישנם מפעלים שכאלו אשר הם העוגן של הישוב, ועל הממשלה לפעול לסייע להם ולשמר אותם".
בנימין נתניהו יובל שטייניץ פרי גליל משה גפני סיוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד