כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הדרה? משרד המשפטים ילחם בהגבלת נשים בתקשורת

כקונטרה לתופעת 'הדרת הנשים', ולרגל ציון יום האשה, אישרה הממשלה תוכנית להגברת השתתפות נשים בהנהגה המקומית • המלצות נוספות בנושא כבר יושמו

ממראות ההפגנה בבית שמש. צילום: משה הולצמן
ממראות ההפגנה בבית שמש. צילום: משה הולצמן

הממשלה ציינה היום (א) את יום האישה הבינלאומי, ואישרה תוכנית להגברת השתתפותן של נשים בהנהגת הרשויות המקומיות. מטרת התוכנית, בראשות סגנית השר לקידום נשים, גילה גמליאל, להגדיל את שיעור ייצוגן של נשים בהנהגת הרשויות המקומיות העומד כיום על כ-12% בלבד.

בנוסף, דנה הממשלה בהמלצות הוועדה שמינה ראש הממשלה למניעת הדרת נשים. בין ההמלצות שנדונו: טיפול בתלונות שיגיעו לקו חם של הרשות לקידום מעמד האישה ומסע פרסום שמטרתו להגביר את המודעות נגד הדרת נשים.

המלצות אלה יתווספו להמלצות שכבר יושמו, בהן: נציבות שירות המדינה פרסמה הנחיות לאיסור הדרת נשים בטקסים ממשלתיים וממלכתיים, משרד התחבורה פתח 'קו חם' לטיפול במקרים של הדרת נשים בתחבורה ציבורית, המשרד יחייב את חברות התחבורה להציב שלטים האוסרים על הדרה וינחה את הנהגים כיצד לפעול במקרה של הפרת האיסור, המשרד לשירותי דת ינחה את החברה קדישא, הרבנות הראשית והמועצות הדתיות לאסור על מניעת נשים מהשתתפות בטקסי הספד ומליווי יקיריהן לקבורה, משרד המשפטים יבחן תופעות של הגבלת נשים בכלי התקשורת הכפופים לרגולטור והמשטרה תגביר את האכיפה של עבירות נגד נשים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "מקומן של הנשים במרחב הציבורי חייב להיות מובטח ושוויוני. ישראל היא מדינה דמוקרטית. אין בה מקום לשום התנכלות ולשום אפליה. אנחנו נפעל נגד מקרים של הדרה ונעודד השתלבותן של נשים בחיים הציבוריים. כך זה היה וכך זה ימשיך להיות. במדינה שבה אישה יושבת בתא הטייס, נשים יישבו בכל מקום".
הדרת נשים בנימין נתניהו משרד המשפטים רגולטור תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד