ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

רוצה שינוי? קחי מבט של תינוק

איך תוכלי ללמוד מהתינוק? • האם ניתן לשלוט על המחשבות? • מהי בחירה אמיתית, ומהי מחשבה מקדמת? • כך תצרי שינוי אמיתי בחיים: טורה של אושרה ולדמן

רוצה שינוי? קחי מבט של תינוק



כמה חשוב לראות את העולם מגוף של תינוק שחווה את העולם באחדות גדולה, שאין עבורו הפרדה בין מה שהוא רואה ומי שהוא.

התינוק, בעצם, לא יודע שיש הוא. בגיל יותר מאוחר הוא נעמד מול מראה ומבין שיש לו גוף ופנים ונוכחות ובגיל יותר מאוחר אנחנו שואלים מי אנחנו, וכך לאט לאט המסע שלנו מתחיל.

כל הסבל שלנו נובע מהמחשבות שלנו. זה השורש של כל הבעיות שלנו בחיים. אנו רואים את החיים שלנו בצורה מאוד צרה. הפרשנות שלנו על העולם גורמת לנו אושראו עצב.

אישה שמבקשת שבעלה יבין אותה יותר ויפסיק לשפוט אותה, גבר שרוצה שיעריכו אותו בעבודה, נערה שרוצה שאמא שלה תפסיק לסדר לה את החדר, להפסיק לחשוב שאני שמנה, מבולגנת, טיפשה, אמא גרועה ועוד מחשבות בלי סוף...

איך יוצרים שינוי בחיים, שמחזיק מעמד לטווח ארוך, שיאפשר לנו לחשוב טוב על עצמנו על המשפחה ועל הסביבה? איך נגרום לשינוים בחיים שלנו – למצוא בן זוג, לרדת במשקל, למצוא חן, להצליח?

כל אחת כמעט הייתה רוצה לרדת במשקל – כמה פעמיים שמעתם את המשפט 'הורדתי ועליתי בחזרה', 'הייתי אצל הדיאטטיקנית זה לא עזר', לקנות כדורי פלא, לאכול מאוזן ועוד – אנו מנסים הכול אבל זה לא עוזר, נפילה קטנה ואנו חוזרים להרגלי האכילה שלנו- נניח שהורדנו במשקל 'המון', נגיד 20 ק"ג... נשים מעידות שלמרות שירדו במשקל עדיין המחשבות שרצות להם בראש דומות בצורה מפתיע ללפני הדיאטה על איך שהן נראות – לעיתים במקום את שמנה זה מתחלף ל... את לא יפה ...את עדיין לא ראויה להתחתן, להתקבל לעבודה ועוד. בעצם המחשבה ממשיכה להכות עם תחפושת או בלי תחפושת.

יש דרך אחת שהיא עוקפת מוח – להסתכל מחוץ לבועה שלנו מחוץ לסיפור של החיים שלנו – לעשות מבט על – לתצפת על המחשבות לחקור איך אנחנו חושבים באופן מודע.

מכאן אנו למדים על כוח התפילה והמחשבה שלנו על המציאות – על מנת שנוכל להשפיע על חיינו באופן מודע עלינו לשים לב מנגנוני החשיבה שלנו.

לעצור ולהתבונן

להיות בעל בחירה אמיתי – זה עבודה על המידות וזה מתחיל במחשבה –איך עושים את זה?

א. לא מתייחסים למחשבות שלנו כמובן מאליו ולא נותנים להם לנהל את חיינו.

ב. להטיל ספק באמתיות של המחשבה – "בן הזוג שלי לא צריך לכעוס עלי !"

ג. לעצור – להפסיק את האוטומט.

ד. להתבונן על המחשבה הזאת.

ה .לשאול את עצמי שאלות על המחשבה– האם זו האמת – האם המחשבה שלי היא האמת?

איך אני מגיבה כשאני מאמינה למחשבה הזאת? האם המחשבה הזאת מקדמת אותי? איך החיים שלי התנהלו בלי המחשבה הזאת?

אנו יכולים לחשוב מחשבה אחת ואין לנו שליטה על המחשבה אבל יש לנו אפשרות להתבונן עליה- המחשבות באות אנו יכולים לבחור איזה מחשבה מקדמת אותי או לא, מחשבה טורדנית צריך להחליף במחשבה חיובית.

התמקדות במחשבה חיובית כמו זיכרון או חוויה במשך דקה תחליף תחושה כללית והמחשבה החיובית תגרור אחריה מחשבות דומות חיוביות. וההפך עם מחשבה שלילית- כל עוד זו המחשבה המובילה היא תגרור אחריה מחשבות שליליות.

להסיר את ההתנגדות

השכל שלנו עובד באופן מקביל במודע ולא מודע - הדרך שלנו לראות אם המחשבה שלנו מקדמת או לא – מתבטא בתחושה הגופנית.

המציאות: יש לי מינוס בבנק –

המחשבה : אני כל הזמן במינוס – אני לא אצא מזה בחיים,כולם במינוס –

מחשבה מתבוננת: אני במינוס זוהי המציאות – מה טוב בזה? מה אני לומדת מזה על עצמי? מה השיעור שלי לחיים? למה יכול להיות שהמינוס בבנק הוא טוב בשבילי? המחשבה הזו גורמת להסרת התנגדות, גורמת ליציאה מן מעגליות מחשבתית ולא מקדמת ויוצרת מחשבות חדשות וחיוביות.

מחשבה מקדמת – איך אני יכול להגדיר הכנסות? מה יש בחיים שלי שעושה לי טוב?

פרקטיקה , וראיית מה בכל זאת יש לי בחיים מאמנת אותנו לראייה אופטימית ומעשית .

היכולת שלנו לקבל את המצב שלנו וללמוד מה טוב בזה – להסיר התנגדות ולראות את כל מה יש במבט גדול על החיים כפי שהם כרגע וממקום כזה יש צמיחה והתפתחות.

רק תפילה אשא

מנגנון החשיבה שלנו:

איך מנטרים מחשבות שליליות? עיקרון: אין לנו שליטה על המחשבות שלנו – המחשבות שלנו עולות לחלל מבלי שנבחר אותם – אבל יש לנו בחירה ושליטה מה לעשות עם המחשבות האלה .

להשלים עם המציאות ולקבל אותה ולהתחיל לחשוב מה אני יכולה לעשות.

להסיר התנגדות ולחשוב מה יש עכשיו שאני כבר רוצה?

מה אני צריכה לעשות כדי להשיג תחושה יותר טובה ?

תפילה יש בכוחה לשנות – תפילה היא עשייה והיא פועלת על כל מישור אפשרי. היא מעל הטבע ומעל הזמן- כדי שחיינו היו חיים טובים עלינו לשים לב על מה אנחנו מתפללים לא לשכוח את עצמנו בתוך התפילה ולבקש גם על דברים שיש לנו שימשיכו להיות, על דברים קטנים ועל גדולים ועל אהבת ישראל שנזכה לראות טוב בכל יהודי ולעשות רצון אבינו שבשמים.

בהצלחה!

אושרה ולדמן מאמנת ויועצת עיסקית [email protected]

אושרה ולדמן מבט תינוק מחשבה פרקטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד