ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מדינת חלם • הערבים תקפו; צעיר יהודי - נעצר

בליל שבת הותקפה קבוצת מתפללים שהגיעה להתפלל בקבר שמעון הצדיק • המשטרה עצרה צעיר יהודי - והכריחה אותו לנסוע בניידת לתחנת המשטרה • הבוקר - שוחרר בערבות

קבר שמעון הצדיק. תמונת ארכיון
קבר שמעון הצדיק. תמונת ארכיון

בליל שבת הותקפה קבוצת מתפללים שהגיעה לתפילת ערבית בציון שמעון הצדיק, כאשר רגע לפני שנכנסו למתחם הקבר הגיחה לעברם קבוצת ערבים שתקפה את המתפללים באלות ומוטות ברזל.

המתפללים נמלטו אל תוך מערת הציון, וסרבו להתפנות לטיפול רפואי מפאת קדושת השבת. בהמשך חזרו הפורעים - ובמקום התפתחו מהומות.

במהלך ההתפרעויות, עצרו השוטרים צעיר יהודי בטענה שזרק אבנים על ערבים. הצעיר, מ', התבקש לעלות לניידת המשטרה, אך סירב בשל קדושת השבת. השוטרים העלו את הצעיר לניידת בעל כורחו, והאשימו אותו בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

במוצאי שבת הובא מ' לדיון בבית משפט השלום בירושלים, וזאת מבלי שהייתה לו אפשרות ליצור קשר עם עורך דין. בדיון הוארך מעצרו של מ' עד היום.

בדיון שהתקיים היום(א) בבית המשפט, דרשה המשטרה את הרחקתו של מ' לשלשה חדשים משכונת שמעון הצדיק, וכן דרשה הפקדה של 1000 ש"ח.

עו"ד נפתלי ורצברגר, שייצג את מ' מטעם עמותת חננו, טען בדיון שאין כל ראיה לזריקת האבנים, שכן אין טענה של אדם או בעלים של רכוש שנפגע כתוצאה מזריקת האבנים. כל החשד הוא על סמך עדותו של השוטר, כשמנגד ניצבת הכחשתו של הנער.

השופט אלכסנדר רון קיבל את הטענות באופן חלקי, והורה לשחרר את מ' בערבות ובהרחקה של שלושה שבועות משכונת שמעון הצדיק.
שמעון הצדיק תקיפה ערבים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד