כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

סיפור ההצלה המופלא • ר' אורי וינברג ז"ל

בוגרי ישיבת קול תורה זכו לשמוע את נס ההצלה המופלא מציפורני הנאצים של ר' אורי וינברג ז"ל שנפטר אתמול • לעילוי נשמתו, 'בחדרי חרדים' מגיש את הסיפור במלואו

הרב אורי וינברג ז"ל. צילום:ארכיון
הרב אורי וינברג ז"ל. צילום:ארכיון

ברוך דיין האמת: היום (א) נפטר הרב אורי וינברג ז"ל, תושב שכונת בתי נייטין בירושלים, ומראשוני תלמידי ישיבת 'קול תורה'. הרב וינברג התפרסם בזכות סיפור ההצלה המפורסם בו נמלט מידי הנאצים.

מדי שנה היה נוהג ר' אורי לערוך 'קידוש' בחדר האוכל של ישיבת 'קול תורה', ולספר את סיפור ההצלה המופלא שלו. לזכרו, אנו מביאים את הסיפור המלא כפי שנהג לספרו:

ר' אורי היה פליט יחד עם יהודים רבים שנמלטו ממדינות הרייך השלישי לבריטניה, השלטון הבריטי חשד ביהודים אלה כמרגלים לטובת המשטר הנאצי, והחליט להגלות אותם למחנות מעצר באוסטרליה.

במהלך השיט, בו נדחסו אלפי פליטים בבטן האניה, התעללו רב החובל והמלחים בנוסעים היהודים האומללים, בין השאר, השליכו את מרבית חפציהם ורכושם למים.

באחד מימי השיט התעוררה בהלה בספינה, מרחוק נצפתה צוללת גרמנית, היה ברור לכל הנוסעים כי די בטיל טורפדו בודד בכדי להטביע את הספינה הרעועה ולהורידה למצולות עם הנוסעים.

אלא שהצוללת עקבה אחרי האונייה במשך מספר ימים ואז נעלמה. לפליאתם של הנוסעים.

לאחר המלחמה, משנתגלו יומניו של קברניט הצוללת הגרמני, התגלה גם גודל הנס. לדברי הקברניט, הוא כבר עמד להורות על שיגור הטורפדו, כשלפתע ראו אנשיו במכשיר ה'פריסקופ' חפצים צפים על המים בשובל ארוך מאחורי האונייה.

הקברניט הורה להביא אליו כמה מהחפצים, ביניהם גילה ספרים כתובים בגרמנית, משכך הסיק כי הספינה מובילה שבויי מלחמה גרמניים למחנות המעצר, ולכן לא הסתפק בכך שנמנע מלהטביעה, אלא אף ליווה אותה במשך כמה ימים לוודא שלא תוטבע על ידי צוללת אחרת.

ר' אורי לא הותיר אחריו זרע של קיימא ולוויתו נחשבה ללווית 'מת מצווה' שהכל קרוביו, הלוויה יצאה היום מרחבת ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
נס אורי טורפדו נאצים בריטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד