כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"האבא ז"ל היה נלחם להחרפת עונשו של הנהג"

משפחת חדד שאיבדה הורים ואח לפני 5 שנים בתאונה התעטפה בשתיקה לאחר גזר הדין של הנהג שנידון ל-6 שנות מאסר • "המשפחה עסוקה בהשתקמות. אין לה כוחות נפשיים"

משפחת חדד. צילום: חדשות 2
משפחת חדד. צילום: חדשות 2

חמש שנים עברו מאז התאונה הטראגית בכביש 65 בה נהרגו שלושה מבני משפחת חדד.

אתמול (א'), גזר בית המשפט המחוזי בנצרת את עונשו של אהוד כדור, הנהג הפוגע. בית המשפט הרשיע אותו בשלוש עבירות: הריגה, נהיגה בשכרות, עקיפה בדרך לא פנויה ועבירות נוספות.

בית המשפט קצב את עונשו של כדורי שישלם על נהיגתו הפרועה בשש וחצי שנות מאסר. בנוסף גזר עליו בית המשפט: שנתיים מאסר נוספות על תנאי, פסילת רישיון הנהיגה למשך 14 שנים, תשלום פיצויים בסך 80 אלף שקל לבני המשפחה שנותרו בחיים ועוד 15 אלף שקלים למדינה.

עוד בנושא:
שש וחצי שנות מאסר לנהג שהרג משפחה חרדית

משפחת חדד, גזרה על עצמה שתיקה. "אנחנו החלטנו לא להתראיין בכל הנושא, אנחנו עסוקים בלשקם את חיינו", אומר אחד מבניו של מרדכי ז"ל בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "ההחלטה התקבלה יחד עם כל בני המשפחה. שלושת הילדים הנשואים וגם הבת עינת שנפצעה באורח קשה בתאונה. אף אחד לא ידבר מילה על הנושא".

בן ציון תייר, אחד מהידידים הקרובים של המשפחה ומי שהיה נחשב לחברו הטוב של אבי המשפחה, מספר בשיחה ל'בחדרי חרדים' על התחושות בעקבות גזר הדין, "הנושא של העונש נוטרל מראשה של המשפחה, הם באמונה שלימה שהכל בידי שמיים, המשפחה עסוקה בהשתקמות שלה ולא בעונשו של הפוגע".

תייר מספר על התנהלות חייהם של בני המשפחה בשנים האחרונות, "הנשואים מתגוררים כל אחד בביתו, החיים שואבים אותם והם מתמודדים גם עם הטרגדיה הקשה הזו. גם הבת עינת עובדת ומנסה להשתקם בכל יכולתה.

הרב מרדכי חדד ז"ל, היה סגן ראש עיריית צפת בעבר ויו"ר ש"ס בעיר, "זו אבידה גדולה", אומר בן ציון. "לא בא עד היום אדם שיכול היה למלא את מקומו. איש עשייה, איש ציבור עם יכולת קירוב אמיתית".

• איך לדעתך הוא היה מקבל את גזר הדין של הנהג אילו היה בחיים?

"אני חושב שבניגוד לבני המשפחה הוא היה לוקח מעורבות כדי למצות את הדין עם הנהג כמה שיותר. לא מדובר פה באונס, הרי מדובר בנהג שנסע בשכרות ויצא לעקיפה ובעקבות כך הוא הרג שלושה בני אדם. אבל אם הוא היה אנוס, מרדכי היה פועל לטובתו עד כמה שהיה ניתן".

• המשפחה הגיבה לגזר הדין?

"הימים הללו הם לא ימים מיוחדים יותר עבורם. הם ניתקו את עצמם מכל ההליך המשפטי.

"הפרקליטות גם הזמינה אותם לפני מספר ימים לתת עדות והם סירבו לבוא. הבן עמוס אמר לי שהוא לא רוצה להתעסק בחשבון של הנהג עם הקב"ה או עם מערכת המשפט. זאת ההחלטה של המשפחה כדי לחסוך מעצמם את הכוחות הנפשיים".
חדד צפת בית המשפט בן ציון תייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד