כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

סירי מאיימת על גוגל? בנק ברקליס קובע שרק בטווח הרחוק

מדו"ח שהוציא הבנק עולה כי המזכירה האלקטרונית של גוגל עשויה לאיים על הכנסותיה של גוגל מפרסום מודעות בתשלום במנוע החיפוש שלה ■ גוגל לא קופאת על השמרים וכבר מפתחת תשובה כפולה לסירי

  • י"ח אדר התשע"ב
סירי מאיימת על גוגל? בנק ברקליס קובע שרק בטווח הרחוק

בנק ברקליס הבריטי החליט לבחון אם המזכירה האלקטרונית של אפל, סירי, יכולה להוות איום על השליטה הבלתי מעורערת של גוגל בשוק מנועי החיפוש.

ואולם הסקירה של ברקליס העלתה כמה סייגים. קודם כל, סירי אינו מנוע חיפוש, אלא אלגוריתם שמנצל את מנועי החיפוש הקיימים. בנוסף, השימוש בסירי מוגבל בשלב זה רק למשתמשי אייפון S4. סירי מאפשרת חיפוש קולי לבעלי אייפון ונחשבת לאחד הפיצ'רים המעניינים יותר של אפל.

ואולם במסמך של ברקליס מציינים כי למרות שסירי אינה מנוע חיפוש, השימוש בה יכול לחסוך לצרכנים את הכניסה למנועי חיפוש שסירי משתמשת בהם ולגרום להם לשנות את הרגליהם. בנוסף, מכיוון שסירי מציגה את התוצאות בעל פה - היא לא יכולה לפרסם מודעות שניתן להקליק עליהן - תחום שבו שולטת גוגל. לפי הערכות, 20% מכלל השימוש במנועי חיפוש הוא דרך הסלולר ולפי גוגל, כשני שלישים מחיפושי הסלולר נעשים דרך מכשירים של אפל.

ואולם גוגל לא קופאת השמרים ומנסה לפתח תשובה לסירי. לפי דיווחים שונים גוגל תשיק ביחד עם הגרסה החמישית של מערכת ההפעלה שלה "אנדרואיד ג'לי בין" את "העוזר" - שבניגוד לסירי יתאים את תוצאות החיפוש למשתמש על ידי גישה לג'ימייל ולגוגל פלוס. בנוסף, לפי דיווחים ברשת, גוגל מנהלת משא ומתן עם אפל כדי להפוך את מנוע החיפוש שלה לברירת מחדל במכשירי האייפון והאייפד. לפי הדיווח, למרות התחרות העזה ביניהן, גוגל הציעה לאפל מיליארד דולר כדי שזו תאמץ את מנוע החיפוש שלה.
סירי ברקליס מנוע חיפוש גוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד