כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תופעה מסוכנת • בשעת האזעקות: אברכים מתצפתים

עדויות שהגיעו למערכת 'בחדרי חרדים' מגלות: אברכים, תושבי אשדוד, יוצאים בשעת האזעקות לתצפת על מערכת כיפת ברזל • הגר"י שיינין: "הם לא בני תורה"

אברכים מתצפתים. צילום ארכיון
אברכים מתצפתים. צילום ארכיון

בשעות בהם יושבים תושבי הדרום במקלטים מוגנים, ומנסים להתגונן ממתקפת הטילים הבלתי פוסקת מרצועת עזה, מנצלים מספר אברכים את השעות המתוחות בכדי 'לבלות' מול מערכת כיפת ברזל המפגינה ביצועים מעוררי השתאות.

ל'בחדרי חרדים' הגיעו ביממה האחרונה עדויות לפיהן אברכים, תושבי העיר, יוצאים לאזור בו ממוקמת כיפת ברזל בעיר וכן לאזורים בהם נופלים הטילים בכדי לצפות בפלא.

הסלמה בדרום • כל הדיווחים והעדכונים באתר 'בחדרי חרדים':
נתניהו בדרום: נכה בכל מי שיתכנן לפגוע בנו
"בשעה הזו, הילד נמצא במקום נפילת הטיל" • מצמרר
דובר צה"ל: פגענו קשות בג'יהאד האיסלאמי
ברכב, במבנה ובשטח פתוח • כך תתגוננו מרקטות
מוסדות החינוך בדרום יושבתו גם מחר • מתעדכן
ההסלמה בדרום • הגר"ח: "להישאר רק אם יש מקלטים"
יום רביעי ללחימה: מטחים על אשדוד ובאר שבע
גראד במרכז אשדוד: שני פצועים קל, נזק רב לרכוש

על פי העדויות, האברכים יוצאים לאזור בו ממוקמת כיפת הברזל בין רובע ז' לרובע ג', מרחק רגלי מאזור המגורים רק כדי להתעניין כיצד פועלת הכיפה בשעת יירוט הטילים. בנוסף לכך, תושבים רבים יוצאים לרחוב לאחר נפילת הטילים ומסתובבים באזור, מתוך סקרנות. סקרנות שעלולה לעלות להם בחייהם.

הרב יוסף שיינין, רבה של העיר אשדוד מתריע מפני הסכנה. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "כתוב בתורה 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם, באף מצווה בתורה לא נכתבה המילה מאד וכן זה בא ללמדנו כי צריך בכל דרך להתרחק מכל סכנה.

"אם אברכים אכן יוצאים רק מתוך סקרנות כנראה שהם לא בני תורה. ברגע שיש אזעקה צריך להיכנס לחדרים המוגנים ולא לצאת לטייל ברחובה של עיר. גם כשכיפת הברזל מיירטת יש רסיסים וצריכים להזהר כפל כפליים. אם מותר לחלל שבת בשביל ספק פיקוח נפש אז כאן כל שכן שמדובר בספק ספיקה של פיקוח נפש, צריך לתפוס מרחק מאזורים כאלו.

"צריך לפקוח לאותם אברכים את העיניים, אני מקווה שזו טעות ואין באמת אנשים שיוצאים לאזורים מסוכנים כאלו אבל אם אכן יש תופעה כזו צריך למגר אותה בכל דרך אפשרית כי הדבר יכול להביא לאסון גדול".

משה גרינבוים, עסקן חרדי בעיר אשדוד מכיר את התופעה, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מתריע, "זאת תופעה מסוכנת מאד שעלולה לעלות לנו ביוקר. אנשים לוקחים סיכון ומתאבדים בלי טיפת מחשבים".

הוא מוסיף כי הפחד העיקרי נובע מכך ש"כיפת הברזל ממוקמת באזור פתוח ולא במקום מגורים, לפעמים כשהטיל נופל באזור הכיפה, צה"ל בוחר לא להפעיל את הכיפה ואז האנשים שמגיעים לאזור יכולים להיפגע בצורה קשה מאד. אין ספק שזה נוגד את כל דעות ההלכה", אומר גרינבוים.

לטענתו, גם אין סיבה להתקבצותם של התושבים סביב טיל שנפל, "זה דבר מסוכן, אנשים מדרבנים ילדים שלא יפחדו מהמצב הנוכחי. מי שהוא לא כונן הצלה או איש ביטחון שבאים על מנת להציל חיים במקרים מעין אלו, אין לו סיבה להגיע לשם, אנשים לפעמים לא מבינים את המשמעות של ההתנהגות הזו".
טילים כיפת ברזל אשדוד רב העיר רסיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד