י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אש גם בכנסת: "לך לנאום בפרלמנט בעזה"

הדיונים על הצבעת אי-האמון מטעם המפלגות הערביות יצרו, כצפוי, מאבקים קולניים • שטייניץ: "נתתי הוראה לא לנכות משכרם של עובדים תושבי הדרום שנעדרו מהעבודה"

כאן נפל קסאם. צילום: פורום 'בחדרי חרדים'
כאן נפל קסאם. צילום: פורום 'בחדרי חרדים'

במקור הוגשו להערב (ב) שלוש הצעות אי אמון בממשלה. ברגע האחרון, בשל המצב בדרום, הסירו סיעות קדימה, העבודה ומרצ את הצעותיהן, ועל הפרק נותרה הצעת אי אמון יחידה של הסיעות הערביות: בל"ד, חד"ש ורע"מ-תע"ל.

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד), פתח את הדיון בהציגו את הצעת האי-אמון: "היום אביע חוסר אמון גם באופוזיציה. האופוזיציה מתקפלת, מתחבאת מאחורי הממשלה. עוד לא ראיתי אופוזיציה כה לוויאלית לממשלה. כל טענותיה הם עלובות, חסרות טעם, היא לא מציבה חזון אחר, זה קופי דהוי של ממשלת נתניהו. לכן אני מביע אי אמון גם בממשלה ובקואליציה וגם בסיעות באופוזיציה שהסירו היום את הצעות אי האמון, זה לא היה ראוי כלל. הן עשו מעשה לא פרלמנטרי, לא אופוזיציוני, כשלו במילוי תפקידן, והסירו את הצעות אי האמון".

זחאלקה פנה לשר מתן וילנאי ואמר: "הצבא שלך הרג בעזה, אין הבדל בין דם לדם. דם ישראלי הוא לא יותר טהור מדם פלסטיני. אתם שופכים שמן על מדורת האלימות, על מעגל הדמים שמסתובב. מי שזורע שנאה קוצר אלימות".

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, הגיב לדברי זחאלקה: "רוב הח"כים היהודיים חושבים שאותו אדם שבוצע נגדו חיסול ממוקד היה אחראי לפשע גדול כלפי מדינת ישראל, וכן תכנן פשע נוסף, ולכן כולם מאוחדים בדעה שדם ישראלי אינו הפקר. הם לא תומכים בממשלה אלא בכך שדם ישראלי לא יהיה הפקר. אנחנו פה בארץ הרבה שנים יחד. כאשר היה טרור והבליגו עליו נהיה יותר טרור. אם לא יהיה טרור אני לא מאמין שתהיה אלימות. אנו עומדים בפני טרור אידיאולוגי שבא ואומר שאין קיום למדינת ישראל. טרור הוא טרור".

השר מתן וילנאי (העצמאות), שהשיב להצעת האי אמון פנה לזחאלקה: "אותו נאום כמעט במדויק תן אותו בפרלמנט בעזה, דבר על טרור, פגיעה באזרחים שהם פוגעים בנו כל הזמן, הרי הרקטות נורות כלפי האוכלוסייה האזרחית הישראלית. נראה אותך מתחיל, מסיים ושמישהו יענה לך על זה.

"מאז שהחמאס השתלט על הרצועה זה הפך להיות מחולל טרור מספר אחד במזרח התיכון, שהדבר היחיד שמעניין אותו זה להרוג אזרחים וכמה שאפשר, העיקר שיהיו יהודים וישראלים. אנו פועלים לפי הכלל 'הבא להורגך, השכם להורגו'. אנחנו שייכים לסוג אחד של העולם, אנחנו רגישים לחיי אדם, יהודים ואויבינו כאחד. המסר שלנו הוא ללא ספק הפסקת אש. אבל הם לא רוצים הפסקת אש, כי הם מרגישים שידם על התחתונה, והם צריכים להוכיח שידם על העליונה".

ח"כ דני דנון (הליכוד) סיים את הדיון הסיעתי בהצעת האי אמון, ותקף את ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל): "כשאתה אומר עזה חזקה אתה אומר למשגרי הטילים אני מזדהה אתכם. תחליט, יש לך תסביך פסיכיאטרי. יום אחד אתה ח"כ ישראלי ויום אחד אתה סייען טרור. אתה פוגע בכל הציבור הערבי ומבלבל אותו".

שר האוצר, ח"כ יובל שטייניץ (הליכוד), השיב לסיום הדיון בהצעת האי אמון ואמר: "מי שמגנה את ההגנה בפני הטרוריסטים, משחק לידי הטרור הרצחני. יש צביעות מוסרית רבה בהשוואה המקוממת בין ירי מכוון על אזרחים לבין ירי מגן של צה"ל, שלצערנו יש לעיתים גם נפגעים אזרחים שלא בכוונת מכוון".

שטייניץ הוסיף: "יש כבר תקציב להצטיידות לשלוש מערכות כיפות ברזל נוספות, ולאחר מכן לפי סדר העדיפויות, אני מניח גם בכיפות ברזל נוספות. אבל שום הגנה פסיבית איננה הגנה מלאה".

עוד אמר שטייניץ: "כשר אוצר קיבלתי החלטה והנחיתי שלא לנכות את שכרם של עובדים, בעיקר אמהות, במגזר הציבורי שנאלצו להיעדר מהעבודה ביישובי הדרום ביומיים האחרונים עקב סגירת מוסדות החינוך. נבדוק גם את האפשרות להקל על אותם הורים במגזר הפרטי והעסקי אם על ידי שיפוי מעסיקים ואם בדרך אחרת. עשינו גם דברים דומים בעבר. עד סוף השבוע תתקבל החלטה בנושא".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), עלה להשיב לדברים נגדו ואמר: "הקשבתי לדברי הבלע של ח"כ דנון, שהסתמך על חצאי משפטים ועובדות. מעולם לא הסתרתי את דעתי נגד ירי הטילים כלפי ישראל. התנגדתי בעבר לירי הרקטות של לבנון נגד ישראל ואני ממשיך להתנגד חד משמעית. אבל עמדתי על דעתי ואני חוזר על דעתי לגבי עזה שבימים האחרונים נכתשת. כאשר נכון נהרגים חמושים, ובמלחמה בין חמושים בין 2 הצדדים נהרגים חמושים. אתם באופן בלתי מוסרי בעליל מצדיקים פגיעה באזרחים כי אתם טוענים שמישהו הסתתר ואז אתם יורים. אני מתנגד לפגיעה באזרחים ומתנגד לפגיעה באנשים תחת כיבוש, על כך אנשים צריכים להרגיש בושה, במיוחד אנשים כמוך".
אחמד טיבי דני דנון מתן וילנאי קדימה עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד