כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סערה בי-ם • 'מסעדת הישיבשער'ס' נאלצה לפטר את המלצריות ב'ליל שישי'

מסעדת 'היימשע עסין' המשרתת מאות בחורי ישיבות נאלצה להיכנע לדרישת כשרות 'אגודת ישראל' ולפטר את המלצריות העובדות במקום • בעלי מסעדות: "בסוף הדרישה ההזויה תחלחל לכולם" • ב'ליל שישי' הקרוב: הפגנה של פעילי ישראל חופשית מול המסעדה • בעל המסעדה: "נמצא את דרך המלך"

בעל המסעדה, חיים ספרין, מציג את מרכולתו. פלאש 90
בעל המסעדה, חיים ספרין, מציג את מרכולתו. פלאש 90



מסעדת 'היימשע עסין' הממוקמת בשכונת רחביה בירושלים, הפכה בשנים האחרונות לאבן שואבת לבחורי ישיבות החפצים לסיים את שבוע הלימודים בצלחת צ'ולנט מהבילה.

המסעדה פתוחה במשך כל ימות השבוע, מתמלאית בעיקר בסופי השבוע אז פוקדים אותה מאות בחורי ישיבות הרוכשים במקום תבשילים ירושלמים אותנטיים ולעיתים גם כמה פיסות הרינג המכבדות את שולחן השבת.

בימים האחרונים עומדת המסעדה בפני שערוריה תקשורתית, זאת בעקבות דרישה תמוהה של הכשר 'אגודת ישראל' הפורשת את חסותה על המסעדה הירושלמית.

המלצריות המפוטרות מבכות את מצבן. צילום: פלאש 90צילום: המלצריות המפוטרות מבכות את מצבן. צילום: פלאש 90
המלצריות המפוטרות מבכות את מצבן. צילום: פלאש 90


בעלי מסעדות: "חוששים מדרישה כזו"

לפני כשבוע הציבו נציגי כשרות 'בד"ץ אגודת ישראל' לבעל המסעדה דרישה חדשה: מהיום והילך, אין להעסיק מלצריות בליל שישי. לטענת נציגי ההכשר ההוראה החדשה הגיעה בעקבות תלונות של לקוחות הפוקדים את המסעדה מידי שבוע.

נציגי ההכשר הודיעו כי באם הדרישה לא תיענה באופן מיידי – ההכשר יוסר.

לבעל המסעדה לא נותרה ברירה, והוא נאלץ להודיע למלצריות על הפסקת עבודתם באופן מיידי.

כתב 'בחדרי חרדים' ששוחח עם 2 בעלי מסעדות בירושלים ובבני-ברק, שמע זעם גדול על ההחלטה. "כל בעלי המסעדות המקבלים הכשר למהדרין מחזיקים מלצריות. אני לא מכיר הרבה גברים חרדים שיסכימו לעבוד במסעדות, ומעולם לא הייתה בעיה עם זה. יתירה מזו, הניסיון מלמד שההכשרים הנמצאים בתחרות צמודה נצמדים תמיד לקו הקיצון, ואנחנו חוששים לעמוד בפני דרישה שכזו בהקדם".

הפיטורין לא העיבו על שמחת הישיבשערס. צילום: פלאש 90צילום: הפיטורין לא העיבו על שמחת הישיבשערס. צילום: פלאש 90
הפיטורין לא העיבו על שמחת הישיבשערס. צילום: פלאש 90


בעל המסעדה: " נמצא את דרך המלך"

בעקבות סילוק המלצריות הודיע ארגון 'ישראל חופשית' כי ביום חמישי הקרוב בשעה 19:00 יקיימו פעיליו ערב שירת נשים מול המסעדה במחאה על כך שהמלצריות והעובדות "גורשו מעבודתן", כלשונם. הפעילים ינסו לעורר פרובוקציה על ידי שירה בציבור בניסיון להבריח את הסועדים שגרמו לטענתם לעזיבתן של העובדות.

חיים ספרין, בעל מסעדת 'היימשיע עסין' אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "במשך 46 שנה אני דואג לשרת את כל הלקוחות שלי מכל סוגי האוכלוסייה בין אם הם חרדים ובין אם הם חילונים, אני מקווה להמשיך למצוא את דרך המלך כדי שכולם יוכלו להיות מרוצים".
היימישע עסין מסעדה עובדות מלצריות בד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד