כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ברודקום העולמית: נמשיך לקנות חברות בישראל

סקוט מקגרגור, המבקר בישראל, סרב להתייחס לדיווחים בנוגע לרכישת הסטארט-אפ הישראלי ברודלייט ■ "ישראל היא מקום טוב להשקיע ביזמות - הממשלה תומכת והמדען הראשי משקיע בחברות טכנולוגיה. אפשר לסמוך פה על התשתיות והחשמל; התנועה קצת קשה, אבל כל השאר עובד טוב"

  • י"ט אדר התשע"ב
ברודקום העולמית: נמשיך לקנות חברות בישראל

"הכוונה שלנו היא להמשיך ולקנות חברות בישראל", אמר הבוקר סקוט מקגרגור, נשיא ומנכ"ל ברודקום העולמית. ברודקום היא אחת החברות הפעילות ביותר בישראל בתחום הרכישות והמיזוגים - בעשור האחרון רכשה תשע חברות שבבים בישראל. "יש לנו ניסיון טוב ותצפו שנמשיך לקנות בישראל" הוסיף מקגרגור.

בנוגע לדיווחים שפורסמו ב-TheMarker, בנוגע לרכישת חברת ברודלייט הישראלית אמר מקגרגור "אני לא יכול להגיב על חברות ספציפיות שנקנה. אבל אנחנו מחפשים כל סוג של טכנולוגיות בתחום התקשורת. דיברנו כמעט עם כל הסטארטאפים בישראל לכן לא מפתיע שישנן שמועות - אנחנו מדברים עם כולם. כמובן שחלק יהפכו לרכישות".

עוד נכחו באירוע טרי טימברמן (Terri Timberman), סגנית נשיא למשאבי אנוש בברודקום העולמית וד"ר שלמה מרקל, סגן נשיא בברודקום העולמית. מחר צפוי להשיק מקגרגור יוזמה משותפת לברודקום ולנשיא שמעון פרס בתחום החינוך הטכנולוגי.

ברודקום היא אחת מחברות הפאבלס הגדולות בעולם. היא מעסיקה 10,000 עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-500 בישראל. "אנחנו מוצאים הרבה צוותים נפלאים בישראל לכן אנחנו מגדילים אותם מהר. אנחנו רואים אותה כמקום טוב לחדשנות", אמר מקגרגור. לטענתו, בברודקום ישנם יותר משרדים לעיצוב שבבים מאשר משרדי מכירות. 76% מהעובדים בחברה הם מהנדסים ובישראל שיעור זה עומד על 95%.

"ישראל מאוד עזרה לברודקום וסיפקה לנו הרבה טכנולוגיה במוצרים וברכישות בכמה תחומים" אמר מקגרגור על תרומת מרכזי הפעילות של ברודקום בישראל לפעילות החברה.

"בישראל יש איכות גבוהה של משאבי אנוש, תרבות יזמית וחדשנית ואנשים יוצרים חברות. זה מתאים לנו כי יש לנו הרבה עסקים בתוך ברודקום אונחנו מעודדים את הסביבה היזמית" הוסיף מקגרגור. "ברודקום ביצעה בישראל 9 רכישות וכולן היו מאוד טובות ושמרנו את כל אנשי המפתח. אנחנו מאמינים שאם נרכוש חברות עתידיות יש להן סיכוי טוב להצליח" הסביר.

"ישראל היא מקום טוב לתמוך בחברות טכנולוגיות. הממשלה תומכת והמדען הראשי משקיע בחברות טכנולוגיה. בישראל אפשר לסמוך על התשתיות ועל החשמל. "התנועה קצת קשה, אבל כל השאר עובד טוב" התבדח, "כל זה מעודד אותנו לטעת כאן שורשים".

בעניין העלויות הגבוהות של המהנדס הישראלי - שמתקרבות לעלויות המהנדס האמריקאי - אמר מקרגור כי הוא לא רואה בכך בעיה. "מהנדסי חשמל שונים ממהנדסים אחרים - יש להם הרבה כלים וציוד. עלות הכלים יכולה להיות יקרה כמו עלות המהנדס או יותר יקרה. אם נקים call center בהודו או בסין, העלויות יהיו זולות כי הן יגזרו כמעט 100% המשכורת שלהם" הסביר.

"הכלים עולים כל כך הרבה - ועולים אותו דבר בכל מקום בעולם. לכן, זה מקטין את ההבדלים בין מהנדסי חשמל ומהנדסי תוכנה שאנו מעסיקים במקומות שונים בעולם. מהנדס טוב מאוד שווה 20 מהנדסים רגילים" אמר מקגרגור. "השאלה מבחינתנו היא איפה נמצא את המהנדסים הטובים בעולם. אם אנחנו יכולים למצוא בישראל את המהנדסים הכי טובים - מבחינתנו הם קוסט אפקטיב ולא משנה כמה הם עולים".

העסקה הגדולה ביותר של ברודקום בישראל הייתה רכישת פרוביג'נט ב-313 מיליון דולר. כתוצאה מאסטרטגיית רכישותיה בישראל, הפכה ברודקום לחברה שמפעילה את אחד ממרכזי הפיתוח הגדולים בישראלים המעסיק כ-500 עובדים. עם שבעה סניפים, שהמרכזיים שבהם נמצאים בהרצליה, איירפורסט סיטי, נתניה, רמת גן ויקום.
מחשב ברודקום ברודלייט היי-טק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד