כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

HP משיקה מכונות דפוס דיגיטליות ומרחיבה המפעל בישראל

החברה השקיעה בפיתוח מכונות דפוס דיגיטליות חדשות כמיליארד דולר בארבע השנים האחרונות, כמחציתם בישראל. כמו כן מושקעים עשרות מיליוני דולרים בהרחבת המפעל בקרית גת

  • י"ט אדר התשע"ב
העבודות במתחם HP אינדיגו בקרית גת  צלם: יח"צ
העבודות במתחם HP אינדיגו בקרית גת צלם: יח"צ



HP אינדיגו, חטיבת מכונות הדפוס הדיגיטליות של HP הממוקמת בישראל, מכריזה היום על הדור השלישי של מוצרי הדפוס הדיגיטלי המסחרי שלה. הדור החדש כולל מכונות דפוס במגוון גדלים ולמגוון צרכים, ויוצג רשמית בתערוכת הדפוס הגדולה בעולם, Drupa, שתיערך בעיר דיסלדורף בחודש מאי.

אחד החידושים בדור החדש של מכונות הדפוס של HP אינדיגו הוא יכולת הדפסה ברוחב של עד 740 מילימטר (29 אינצ'). הדבר יאפשר לבתי דפוס שישתמשו במכונות להדפיס פוסטרים גדולים, כמו גם להגביר את יעילות ההדפסות הקטנות יותר ע"י הדפסת יותר פריטים על גיליון חומר בודד. כמו כן, כוללות המכונות החדשות שיפורים במהירויות ההדפסה, יכולות הטבעה והדפסת מרקמים דמויי הבלטה ועוד.

כל מכונות הדפוס של HP אינדיגו מבוססות על הטכנולוגיה הייחודית של החברה, המהווה גם את המודל העסקי שלה: החברה מוכרת את המכונות והדיו הדרוש להפעלתן, כאשר המכונות שלה עושות שימוש בדיו מגנטית שפותחה ע"י מייסד החברה בני לנדא. הדיו קשה מאוד לחיקוי, שכן היא דורשת פיתוח ברמה גבוהה, ובנוסף היא מוגנת בפטנטים, כך שלא משתלם ליצרניות דיו אלטרנטיבי לנסות וליצור דיו חלופי למכונות.

בנוסף, הודיעה HP כי בימים אלה מתבצעות עבודות להרחבת מתחם הייצור שלה בקרית גת. החברה רכשה שטח בצמוד למפעל הייצור הקיים ומקימה בו מפעלים לייצור דיו מיוחד של אינדיגו וסייטקס ומכונות הדפסה של אינדיגו. העבודות יכפילו למעשה את שטח הייצור של החברה, ויגדילו משמעותית את כושר הייצור שלה. למרכז המורחב, שההשקעה בו מוערכת בעשרות מיליוני דולרים וצפוי להיפתח בסתיו 2013, יגויסו עשרות עובדים חדשים. כיום מועסקים במרכז שבמקום כ-500 מתוך כ-2,000 עובדי HP אינדיגו בישראל. שאר העובדים מועסקים במרכז הפיתוח בנס ציונה.

בנוסף לעובדי החברה, מדגישה החברה כי היא מייצרת עבור המשק הישראלי ערך נוסף. רבים מרכיבי מכונותיה מיוצרים או מורכבים ע"י ספקי משנה בארץ, ולמרות שהיא רוכשת חלקים מכל רחבי העולם, היא משתדלת להשתמש בספקים ישראלים לכל צורך בו המחיר שלהם תחרותי מספיק. חלק מהחברות הללו אף החלו לדבריה להעתיק את מפעליהם מהצפון ומאזורים נוספים לאזור התעשייה בקרית גת, סמוף למפעל אינדיגו.

אינדיגו הוקמה ע"י בני לנדא ב-1977, כחברה לפיתוח טכנולוגיות הדפסה. בשנות ה-80 היא הציגה את טכנולוגיית ElectroInk, ובתחילת שנות ה-90, לאחר מקצה שיפורים לטכנולוגיה, הפכה ליצרנית ציוד הדפסה הכולל את המכונות והדיו. בשנים שלאחר הנפקתה ב-1,994 התקשתה החברה לתרגם את יכולותיה לרווחים, עד שנמכרה ל-HP במהלך שהחל בשנת 2,000 והסתיים ב-2,002. כיום מוערכות הכנסותיה בכמיליארד דולר בשנה, והיא חיה מהכנסותיה בלבד.
מדפסות hp דיגיטלי דפוס ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד