י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דיבר בסלולר בזמן נהיגה וחטף 2,000 ש"ח קנס

רועי נתיב נתפס מדבר בטלפון הנייד לא פחות מ-5 פעמים ועל כן החליטה השופטת להחמיר איתו הפעם. אור ירוק: "דיבור בטלפון הסלולארי הינו הסחת דעת בנהיגה, אשר מסכנת את הנהג עצמו ואת שאר משתמשי הדרך האחרים"

דיבר בסלולר בזמן נהיגה וחטף 2,000 ש"ח קנס
מהיר חימה



בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה גזר בתאריך 30.01.2012, על רועי נתיב, קנס בסך 2000 שקלים, בגין שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה. לרועי נתיב רישיון נהיגה משנת 1992 והוא הורשע ארבע פעמים בעבר, בדיבור בסלולארי בזמן נהיגה. נתיב נתפס מדבר בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, בפעם החמישית.

סגנית נשיא בית המשפט לתעבורה בפתח תקוה, השופטת אטליא וישקין טענה כי: "משויתר הנאשם על זכותו לשלם קנס, אין לו זכות קנויה לפיה בית במשפט יהיה כבול לסכום הקנס המקורי או לקנס כלשהוא". השופטת וישקין הביעה פליאה מדוע בחר הסנגור לומר כי נתיב "טרם הבין את מלוא משמעות העבירה" וטענה כי: "מדובר בטיעון אשר מוטב ולא היה מושמע כלל".

השופטת וישקין טענה כי הנאשם לא הפנים ולא רוצה להפנים בטעותו והיא לא הייתה מהססת להטיל עליו פסילת רישיון בפועל אם התביעה הייתה דורשת זאת. השופטת וישקין פסקה כי רועי נתיב, ישלם קנס בסך 2000 שקלים או 30 ימי מאסר תמורתם, וכמו כן רישיוני יפסל לשלושה חודשים על תנאי למשך שלוש שנים.

לאחרונה הוגשה הצעת חוק לכנסת, על ידי חברי הכנסת מירי רגב וציון פיניאן המבקשת לקבוע כי על הנהג לאחוז את ההגה בשתי ידיו. הצעת החוק מבקשת לקבוע כי נהג שייתפס אוחז מכשיר חשמלי בידיו, ייקנס ב-500 שקלים.

עמותת אור ירוק: "בסקר שערכה עמותת אור ירוק בשנת 2011 עולה כי קרוב לשליש מהנשאלים (31.2%) הודו, כי הם דיברו בטלפון הסלולארי ללא דיבורית או אוזניה.
דיבור בטלפון הסלולארי הינו הסחת דעת בנהיגה, אשר מסכנת את הנהג עצמו ואת שאר משתמשי הדרך האחרים".
אור ירוק סלולר טלפון נייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד