כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שטייניץ חתם לאטיאס: בלי 'כושר השתכרות'

לאחר שבועות של התלבטויות חתם שר האוצר על הקריטריונים למחיר למשתכן, שאינם כוללים את קריטריון כושר ההשתכרות • ב'ישראל ביתנו' זועמים: "מאכזב ומצער"

שטייניץ נתניהו ואיטאס
שטייניץ נתניהו ואיטאס



לאחר שבועות של התלבטויות החליט היום (ג') שר האוצר, יובל שטייניץ, לחתום על הקריטריונים למחיר למשתכן, אלו שאינם כוללים את קריטריון כושר ההשתכרות, כפי שדרשה סיעת "ישראל ביתנו".

קדמה להחלטתו סאגה מבישה שהתנהלה בוועדה המשותפת פנים-כלכלה לרפורמה בחוק התכנון. בשלב מסוים, ולאחר שיו"ר הוועדה אמנון כהן מש"ס התקשה להשיג רוב קואליציוני להצבעה על הסעיף המרכזי, העוסק בהרכב המועצה הארצית לתכנון ובנייה, עצרה הוועדה את הדיון והתפזרה.

היה זה אתמול (ב'), לקראת השעה 13:00, עת הגיעה הועדה להצביע על הסעיף. לפתע התברר כי אחד מחברי הקואליציה, נציג סיעת 'ישראל ביתנו', ח"כ חמד עמאר, החליט להצביע יחד עם האופוזיציה ולהתנגד להעברת הסעיף. הצבעה זו יצרה תיקו בוועדה בין האופוזיציה לבין הקואליציה, דבר שגרם ליו"ר הועדה, ח"כ אמנון כהן, לדרוש רביזיה בהצבעה על מנת לשמר רוב לקואליציה. המשך הדיונים נדחה לשעה 16:00.

עם חידוש הדיונים בשעה 16:00 הסתבר שהמחלוקת לא נפתרה ועדיין אין רוב לקואליציה. לפיכך הופסקו הדיונים.

מתברר כי מאחורי 'ההברזה' הפתאומית של ח"כ עמר עומד כעסה של ישראל ביתנו על הפרת ההבטחה שניתנה לה בידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולפיה יכללו הקריטריונים בדיור מחיר למשתכן מיצוי כושר השתכרות. בידי המפלגה אף מצוי מסמך חתום בידי נתניהו ושטייניץ ובו ההבטחה.

אולי בלי קשר לכך, ואולי עם, החליט בפתאומיות שר האוצר לחתום על הקריטריונים שכבר אושרו בידי שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, ובידי יו"ר מנהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן. כזכור, גרר הנושא ביקורת בתקשורת הכללית ואף הוגשו שתי עתירות לבג"ץ.

עד כה המתינו כל המכרזים שכללו שיווק במחיר למשתכן לחתימתו של שטייניץ.

מי שהגיב בחריפות להחלטה היה שר התיירות, סטס מסז'ניקוב מישראל ביתנו, שאמר: "מאכזב ומצער ששר האוצר העדיף שיקולים קואליציוניים צרים על פני האינטרס הלאומי של תמיכה במעמד הביניים בפתרון מצוקת הדיור, שהוציאה מאות אלפים לרחובות והכיכרות בקיץ האחרון. החתימה הבהולה של שר האוצר על החלטת מועצת ממ"י מהווה מחטף לא ראוי ופוגעני באוכלוסייה היצרנית של מדינת ישראל".

ובכל זאת, כל עוד יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, לא פתח את פיו ואמר, נתניהו יכול להמשיך ולהיות רגוע בנושא. חתם או לא חתם, לליברמן, כך נראה, אין כל כוונה לפרק את הממשלה. לא בשלב הנוכחי ולא על הנושא הזה.
יובל שטייניץ בנימין נתניהו אריאל אטיאס קריטריונים מחיר למשתכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד