כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

וַיְהִי בִּנְסֹעַ האָרֹון • האדמו"רים קרעו 'קריעה'; המיטה הוצאה מבית-המדרש • צפו

בשעה 14:00 נכנסו האחים מויז'ניץ לבית המדרש, קרעו 'קריעה' – ומסע ההלויה ייצא לדרכו • החתנים – האדמו"רים מסקווירא ומסאטמר – נחתו בארץ וייצאו לבית החיים בליווי משטרתי • בהוראת הבד"ץ: החסידים קרעו 'קריעה' • על פי מנהג החסידות: לא נישאו הספדים • כל הפרטים על הסדרי התנועה • בלעדי: תיעוד מקיף ומפורט, גלריות וסרטי וידאו נדירים

המיטה הלילה בבית המדרש. צילום: יעקב כהן
המיטה הלילה בבית המדרש. צילום: יעקב כהן

,

עדכון אחרון, שעה 14:25:

פטירתו של האדמו"ר מויז'ניץ זצ"ל בביתו שבבני-ברק, היכתה בהלם את עולם החסידות.

האדמו"ר נפטר בשעה 00:40 בביתו ברחוב אהבת שלום שבבני-ברק כשהוא יושב על כסאו. סביבו היו בניו הרה"צ ר' ישראל הגר, הרה"צ ר' מנחם מנדל הגר וחתנו הגר"מ ארנסטר.

לשמע זעקות 'שמע ישראל' בחדר - מיהר המשב"ק, הרב צבי הערשיל כץ, לצאת מהבית, עקב היותו כהן.

האדמו"ר מויז'ניץ זצוק"ל • ערוץ מיוחד: כל הדיווחים, העדכונים, הגלריות הבלעדיות, קטעי הוידאו הנדירים ודמעות הרבבות

תוך רגעים אחדים, התאספו מאות חסידים סביב בית האדמו"ר.

מאות בחורי הישיבות של ויזנ'יץ מכל רחבי הארץ התעוררו משנתם ונסעו לקרית ויז'ניץ בבני ברק.

מיטת האדמו"ר זצ"ל הועברה בשעה 2:00 לבית המדרש הגדול בקריה בבני ברק לקול זעקות שבר של אלפי החסידים.

ראש עיריית בני ברק, יעקב אשר, שהגיע לבית האדמו"ר מויז'ניץ זצ"ל, התבקש על ידי הנהלת החסידות לקיים את ישיבת ההיערכות לקראת מסע ההלוויה במשרדי המוסדות בקריה.

לישיבת החירום הלילית בחפ"ק המוסדות נוהרים כל הגורמים: בכירי העירייה, משטרת ישראל מרחב דן, מד"א וכוחות ההצלה.

הפגישה תסתיים בשעות הקטנות של הלילה, ותמשיך שוב בשעה 8:00 בבוקר במשרדי העירייה.

ב'הצלה גוש דן' נערכים להלוויה עם מאות מתנדבים. עשרות כונני יחידת האופנועים, יאבטחו את המסע בשיתוף פעולה עם אמבולנסים של מד"א. משאית שתייה תעמוד לרשות ההמונים.

יו״ר הצלה גוש דן, אושי שלומוביץ מספר ל'בחדרי חרדים': "הייתי בבית האדמו"ר מויז'ניץ זצ״ל באמירת קריאת שמע, הייתה שם היסטריה, מאות אנשים נכנסו לבית כשהודיעו על הפטירה. הזעקנו את המתנדבים שיאבטחו החל מרגע הפטירה עד לסיום מסע ההלוויה שיערך מחר. החפ״ק של הארגון ממוקם מחוץ לבית המדרש בקרית ויזניץ".,

הנחת אבן הפינה - בוטלה,

מסע ההלוויה ייצא מחר (ד) בשעה 13:00 בצהריים מבית המדרש הגדול 'אהבת ישראל' שברחוב תורת חיים לחלקת אדמו"רי בית ויז'ניץ בבית החיים זכרון מאיר.

בעוד בנותיו, הרבניות מסאטמר ומסקווירא, יצאו מארה"ב בשעות הערב המוקדמות כאשר נודע שהמצב הולך ומידרדר - חתניו, האדמו"רים מסקווירא וסאטמר, עושים את דרכם בשעות אלה בטיסה של חברת 'דלתא'. האדמורי"ם צפויים לנחות בארץ בשעות הצהריים, ולחזור כבר בערב למקומות מושבותיהם.

בשל האבל הכבד, עסקני חסידות צאנז קיבלו הלילה הוראה מהאדמו"ר לבטל את מעמד הנחת אבן הפינה שתוכנן למחר לקריה החדשה של צאנז בעיר טבריה.

היומונים החרדיים 'המודיע' ו'המבשר' נערכו מחדש, ואילו קוראי 'יתד נאמן' המתגוררים במרכז הארץ זכו למהדורה מיוחדת עבורם, שדיווחה על הפטירה.

מאות חסידי ויז'ניץ המתגוררים ברחבי העולם - ומאירופה בפרט - עושים את דרכם ארצה בכדי להשתתף במסע ההלוויה.,

קריעה המונית והמתנה לחתנים,

בשעות הבוקר המוקדמות הוציא בד"ץ חסידות ויז'ניץ הודעה לכלל החסידים לפיה על כל חסיד לקרוע את בגדיו ולהתאבל כמו על בן משפחה מדרגה ראשונה. כמו כן, במסמך שהופץ בחסידות נכתבו כללים ברורים על ההקפות מסביב למיטה, ביטול המלאכה, והוראה לנשים שלא ללוות את המיטה.

על פי הוראת הבד"ץ הנשים תתרכזנה ברחובות אמרי חיים, קיבוץ גלויות והר סיני. החל משעות הבוקר מסתובבים רמקולים רבי-עוצמה המכריזים על המקום בו יעמדו הנשים.

על פי מנהג בית ויז'ניץ ועל פי בקשתו המפורשת של האדמו"ר, לא ינשאו הספדים במהלך ההלוויה.

מעמד ה'טהרה' נערך בהשתתפות האחים במקווה הגדול בקרית ויז'ני.

הלוייה יצאה לדרכה בשעה 14:25 לאחר שהאחים קרעו 'קריעה', בירכו 'ברוך דיין האמת' ואמרו פרקי תהילים.

לקראת השעה 15:30 תצא המיטה דרך הרחובות גבעת פנחס, עזרא, חזון איש, לעבר בית החיים 'שומרי שבת זכרון מאיר'.

לאחר התפילה בבית המדרש הגדול 'מרכז חסידי ויז'ניץ' הכריז הרה"ח רבי יעקב יוקל וייס: "בשעת הלוויה תהיה טבעת של 15 אברכים מכל חצר, ומסביבים יעמדו 20 מאבטחים. האחים יכנסו ביחד לבית המדרש ואין לאף אחד רשות להסתובב בסמוך. אנחנו מבקשים מכל הציבור לא להיכנס לבית הקברות כלל ולא להתקרב למיטה".

חתני האדמו"ר זצ"ל – האדמו"רים מסאטמר ומסקווירא צפויים לנחות בארץ בשעה 14:00 ולהגיע בליווי ניידות משטרה היישר לבית החיים.

האדמו"רים מבעלזא ומסערט ויז'ניץ הוציאו הוראה לכל חסידיהם לצאת למסע ההלוויה מכל רחבי הארץ.

בנוסף, לטובת החסידים המתגוררים בחו"ל ולא הספיקו להגיע לארץ, יוצבו מסכי וידאו ענקיים בכל בתי המדרשות של ויז'ניץ ברחבי העולם, בהם ישודר מסע ההלוויה בשידור חי. את העלות בסך עשרות אלפי דולר תממן הנהלת החסידות המעוניינת לשתף את כלל החסידים באבל הגדול.

חברות האוטובוסים מהערים החרדיות תוגברו, אך הציבור מתבקש שלא להסתמך על האוטובוסים ולנסות להגיע באמצעות רכבים פרטיים והסעות פרטיות.,

הסדרי התנועה במהלך ההלוויה,

משטרת מרחב דן מסרה ל'בחדרי חרדים' כי היא נערכת לאבטח את הלוויה.

להלן הכבישים שייסגרו לקראת ובמהלך הלוויה: רחוב חזון איש ייסגר מרחוב רבי עקיבא ועד רחוב נגבה ברמת גן, רחוב עזרא ייסגר לכל אורכו לשני הכיוונים, הפנייה לרח' השומר מגשר גבעת שמואל תיסגר עפ"י עומסי התנועה במקום. כל זאת החל מ-11:30 ועד להתפזרות הקהל.

על מנת לסייע בהזרמת התנועה, משטרת התנועה הארצית ומערך התנועה של מחוז תך אביב נפרסו לאורך הצירים הבינעירוניים המובילים אל העיר, ובתוך העיר בני ברק וייתכנו חסימות לפרקים בהתאם לתנועה ובטיחות המשתתפים.

לא תוותר חניית כלי רכב בשולי כביש 4 או תנועת הולכי רגל לאורכה ורכבים שיחנו ייגררו. ממליצים למשתתפי הלוויה להשתמש בתחבורה ציבורית .

ככלל, מומלץ לבאים אל גוש דן לנוע בכביש 20 - נתיבי איילון ולהימנע מכניסה אל כביש 4 בקטע הכביש שסמוך לבר-אילן גהה.

הציבור נקרא לציית להוראות השוטרים, להגיע בתחבורה ציבורית ולהחנות בחניונים מרוחקים.,
ויזניץ האדמו סאטמר לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד