כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"בא נחיה כמו אחים" • כך נרקם השלום ההיסטורי

לאחר הפטירה ניגש הגרמ"מ לאחיו הגדול: "אם לא נחיה כמו אחים לשנינו לא יהיה טוב", וה'דיל' יצא לדרך • בלעדי: איפה הצוואה? מי אחראי על השלום? ואיפה יישבו האחים?

האחים מויז'ניץ לאחר מעמד הטהרה. צילום: יעקב כהן
האחים מויז'ניץ לאחר מעמד הטהרה. צילום: יעקב כהן

שנים ארוכות מלווה המתיחות בין שני האחים מויז'ניץ את החסידות, אך למרות התחזיות העגומות נראה כי האחדות שהייתה נר לרגליו של האדמו"ר זצ"ל תלווה גם את בניו ביום העצוב בו הסתלק המנהיג הדגול לישיבה של מעלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אמש (ג'), דקות ספורות לאחר היוודע דבר הבשורה המרה, ניגש הרה"צ רבי מנחם מנדל לאחיו הרה"צ רבי ישראל הגר – ואמר לו בקול בוכים: "בוא נחיה כמו אחים: לי יהיה טוב ולך יהיה טוב. אם לא נחיה כמו אחים – לשנינו לא יהיה טוב".

האדמו"ר מויז'ניץ זצוק"ל • ערוץ מיוחד: כל הדיווחים, העדכונים, הגלריות הבלעדיות, קטעי הוידאו הנדירים ודמעות הרבבות

השניים סיכמו שהכספים שיתרמו לחסידות במהלך ימי ה'שבעה' ייאספו בקופה משותפת עליה יהיה אחראי נאמן המקובל על שני הצדדים. בסוף ימי ה'שבעה' יחולק הכסף שווה בשווה בין שתי החצרות.

האחים הדומעים נפלו זה על צווארו של זה, ונראה כי למרות המתיחות רבת השנים, האבל הגדול הצליח לרכך את המתיחות ולהביא לשלום המיוחל בין שני האחים.

בשעות הלילה ישבו נציגים מטעם שני האחים וסיכמו את כל הפרטים הנוגעים ללוויה. מצד הגר"י ישב הרב בן-ציון שטנגר ומצד הגרמ"מ ישב הרב יעקב וולצר. השניים סיכמו כי האחים יילכו ביחד יד ביד במסע ההלוויה, ואף ישבו 'שבעה' באותו בית.

כמו כן סוכם כי הגרמ"מ הגר יתפלל מידי בוקר בבית מדרשו 'מרכז חסידי ויז'ניץ', ולאחר התפילה יקבל ניחומים בבית המדרש. החסידים יוכלו להגיש קוויטלא'ך לאחר התפילה, אך במהלך היום – בשעות בהם ישבו שני האחים ביחד – לא יקבל אף אחד מהם קוויטלא'ך.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי צוואת האדמו"ר הופקדה בידי הגר"ש וואזנר ובידי עורך הדין שמואל אפל הנמנה על חסידי האדמו"ר. על פי גורמים בכירים בחסידות, בצוואה כתב הרבי הוראות ברורות ומדויקות על המשך ההנהגה בחסידות, דבר שיוביל למניעת מחלוקות בעתיד.
הגר"ח האחים מויזניץ שלום אחדות הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד