י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גוש היורו אישר את חבילת החילוץ ליוון בגובה 130 מיליארד יורו

שרי האוצר של גוש היורו אישרו סופית את העברת הסיוע, לאחר שיוון עמדה בתנאי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית • בורסת אתונה קופצת ב-2.5% ותשואות האג"ח ל-10 שנים יורדות ב-0.5%

  • כ' אדר התשע"ב
גוש היורו אישר את חבילת החילוץ ליוון בגובה 130 מיליארד יורו

מדינות גוש היורו אישרו היום באופן רשמי את חבילת החילוץ השנייה ליוון, כך אמר ראש ממשלת לוקסמבורג, ז'אן קלוד יונקר, העומד בראש קבוצת שרי האוצר של גוש היורו. חבילת החילוץ השנייה, בסך 130 מיליארד יורו (170 מיליארד דולר), אושרה כבר ביום שני על ידי שרי האוצר של גוש היורו, אך אישורה הסופי התקבל היום על ידי המנהיגים.

"כל הפרוצדורות ברמה הפוליטית והלאומית הושלמו", אמר יונקר. "המדינות החברות בגוש היורו הורו לקרן החילוץ האירופית (EFSF) להפשיר את התשלום הראשון ליוון, בגובה 39.4 מיליארד יורו, שיועבר במספר שלבים", הוסיף.

עם אישור חבילת החילוץ, הגיבה בורסת אתונה בעליות של 2.6%. תשואת האג"ח של יוון ל-10 שנים יורדת ב-0.5% ל-17.732%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-0.7%.

בסוף השבוע האחרון הודיעו שרי האוצר של האיחוד האירופי כי להערכתם יוון מילאה את כל התנאים הנדרשים לקבלת חבילת החילוץ השנייה, לאחר ש-85.8% מבעלי החוב הפרטיים שלה הסכימו להסדר חובות.

במסגרת הסדר החובות, בו הפחיתה יוון למעלה מ-100 מיליארד יורו מחובותיה, התקיים הליך המרת האג"ח, במסגרתו ספגו בעלי החוב תספורת של 53.5% על אחזקותיהם.

בעקבות ההסכם העלתה אמש סוכנות דירוג האשראי פיץ' את דירוג האשראי של יוון מדרגה של חדלות פירעון מוגבלת לדרגה B מינוס עם אופק יציב. פיץ' ציינה כי הדירוג החדש מוענק לאיגרות החוב החדשות שהונפקו במסגרת העסקה. דירוג האשראי עבור יתר איגרות החוב נותר C עד להסדר שייקבע ב-11 באפריל, מסרה הסוכנות, שציינה עוד כי ההפסדים שספגו בעלי האג"ח שיפרו את יכולת התשלום של יוון ועל כן הורידו את הסיכון כי בזמן הקרוב תיקלע לחדלות פירעון.
יוון חבילה חילוץ יורו סיוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד