י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חקירת הרצח בטולוז • הרוצח הותיר עקבות בזירה

שני בתי כנסת בפריז קיבלו מכתב: "העם של השטן" • כלי הנשק זהה לנשק בו בוצעו פיגועי ירי קודמים • לוחית הזיהוי זוהתה • חשד: הרוצחים - ניאו-נאצים שסולקו מהצבא

החשודים. צילום: ה'סאן'
החשודים. צילום: ה'סאן'

גם בשעות אלו (ערב, ב') נמשך המצוד של כוחות הבטחון בצרפת אחר הרוצח שרצח בדם קר את הרב יונתן סנדלר, שני בניו ובתו של מנהל בית הספר, בכניסה לתלמוד תורה 'אוצר התורה'.

סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת, כי כוחות הבטחון מנהלים חקירה חשאית, בעקבות שני מכתבים זהים שהתקבלו בשני בתי כנסת בפריז. המכתב הראשון הגיע לבית הכנסת בסוף השבוע והשני הגיע לבית הכנסת הבוקר.

גבאי בתי הכנסת - הממוקמים ברובע השמיני וברובע ה-19 - דיווחו כי במכתבים נכתב: "אתם העם של השטן. הגיהנום מחכה לכם".

בשעות אלו בודקת המשטרה האם יש קשר בין המכתבים האנטישמיים לבין הרצח המתועב בטולוז.

במקביל התברר, כי כלי הנשק שבו השתמש הרוצח בבית הספר בטולוז זהה לכלי נשק בו השתמש רוצח בשתי תקריות ירי שאירעו בשבוע שעבר בטולוז ובמונטובן - בהן נרצחו שלושה צנחנים מצבא צרפת. החיילים היו מוסלמים והתקריות הוגדרו כאירועים על רקע שנאה גזעית.

עוד בנושא:
פיגוע בטולוז • יונתן סנדלר, שני בניו וילדה, נרצחו
"היה מלא 'דרייב' לקרב" • הרב יונתן סנדלר הי"ד
מזועזעים • התקשורת באירופה על הרצח

בנוסף לכך, במשטרה הצליחו לזהות את מספר לוחית הרישוי של האופנוע שבאמצעותו נמלט המחבל. האופנוע, מדגם ימאהה T-MAX, נקנה במאי האחרון – עובדה שצפויה לסייע באיתור בעליו בהקדם.

בתוך כך, האתר הצרפתי 'לה פואה' דיווח הערב, כי החוקרים בודקים האם שלושה חיילים שסולקו מהצבא לפני שנים, משום שהצטלמו עם צלב קרס קשורים לפיגועים. על פי הדיווח, שצוטט בכלי תקשורת רבים בצרפת, שלושת החיילים שירתו באותה יחידת הצנחנים שבה שירתו החיילים שנרצחו בפיגועים הקודמים באזור.
טולוז סנדלר פריז הרב מצגר אופנוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד