י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"תלמידי, ה' יקום דמך!" • הרב של הקדוש בשיחה דומעת

הרב אליעזר וולף, מרבני הקהילה החרדית בטולוז בעבר, לימד שנים רבות את יונתן סנדלר הי"ד • בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא נזכר בתלמיד שכל הזמן רק רצה ללמוד

הרב אליעזר וולף. צילום: בחדרי חרדים
הרב אליעזר וולף. צילום: בחדרי חרדים

קצת יותר מעשרים וארבע שעות לאחר הרצח המתועב של הרב יונתן הנדלר הי"ד בטולוז שבדרום צרפת קיימנו שיחה עם הרב אליעזר וולף מי שבעברו שימש כרב קהילת טולוז בצרפת והיה רבו של הרב סנדלר וכיום משמש כרב קהילת אמסטרדם.

הרב וולף פותח בדברי הספד לתלמידו שנלקח ואיננו הרב וולף מתקשה לעכל ומספר בראיון ל'בחדרי חרדים':

"הרב יונתן סנדלר היתה דמות מיוחדת מאוד, היה תלמיד אהוב, אבל לא רק על רבותיו אלא גם על חבריו הוא היה דמות של שילוב משפחה אשכנזית ששורשה בצרפת כבר כמה דורות, הסבא וסבתא היה להם אפילו קייטרינג בצרפת לפני כמה דורות.

"אביו בתוך ראש קהילה בצררפת הרב יונתן הגיע לטולוז כי לא רצה לאבד מזמנו וללכת לפאריז שעה הלוך שעה חזור כל יום מאזור מגוריו, ואז רצה ללמוד ב'אוצר התורה' וללון שם בפנימיה וכך היה לאחד מתלמידי.

יש מסורות בטולוז שכל רבני העיר מלמדים שעתיים בשבוע שיעור גמרא בבית הספר.

היה בא אצלנו הביתה ורצה להתקדם תמיד בלימוד התורה תמיד רצה לשמוע עוד חידוש תורה, והיה מראשי החבורה בלומדים בבית הספר.

לאחר שהתעלה הוא עלה לארץ ולמד בישיבת בית הלוי לצרפתים, ומשם המשיך ללמוד בכולל כמה שנים וחזר לטולוז בפרוייקט של וולפסון מאוד נגע לליבו שרצה לחזור לאיפה שהוא קיבל כל כך הרבה בצעירותו ולתת לתלמידים יותר צעירים.

מראש השנה הוא עשה פעילות ענפה ומורכבת שהוא עשה כל הזמן. גם הרב הראשי של היום- הרב אברהם וויל סיפר לי תמיד על הפעילות של הרב יונתן שם.

ה' ירחם מה ששמענו מה שקרה אתמול.

המצב בצרפת לפי מה שאתם זוכרים היה אנטשימיות אז?

"אנטשימיות יש בכל מקום האזור הוא מאוד שקט אני לא זוכר תקריות שהייתי בטולוז אבל לא צריכים הרבה שיקרה כזה דבר, אם יש אוירה ובנאדם מחומפ ופוגע במרכזי יהודים לא צריך לדבר על אחוזים של אנטשימיות שהיתה שם אתמול.
טולוז וולף סנדלר אמסטרדם צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד