י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תכנן לחטוף חייל ולבצע פיגוע - ונעצר

הותר לפרסום: אבו עאדרה, פעיל חמאס, תכנן לבצע פיגוע באילת ולחטוף חייל, נעצר על ידי השב"כ • מפעילו הוא ראאד עטאר, שהיה מעורב גם בחטיפת גלעד שליט

המחבל מחמד אבו עאדרה; צילום : שב"כ
המחבל מחמד אבו עאדרה; צילום : שב"כ



היום (ד) הותר לפרסום כי לפני כחודש, עצר שירות הבטחון הכללי את מחמד חסין עווד אבו עאדרה, תושב רפיח, בעת שניסה להסתנן לישראל דרך גבול רצועת עזה.

אבו עאדרה הוא פעיל חמאס, בן למשפחת פעילי חמאס מוכרת, אשר פעל במסגרת הזרוע הצבאית של הארגון, ומטרתו המוצהרת הייתה מימוש פיגוע של חטיפת חייל והתאבדות באיזור אילת. מעצרו הביא לסיכול פיגוע חמור, והוא מצטרף לשורה של ניסיונות פיגוע דרך סיני שסוכלו בשבועות האחרונים.

אבו עאדרה הועבר לחקירת שב"כ, במהלכה הודה כי לפני כשנה ברח לסיני דרך מנהרה, בעקבות הסתבכות בפלילים. לאחר מספר חודשים בהם שהה בסיני פנה אליו יונס שלוף, תושב רפיח, פעיל חמאס צבאי אשר תואר על ידי מחמד אבו עאדרה כמפקד במערך הארטילריה ואחראי על מערך התצפיות של החמאס בסיני.

שלוף ביקש מאבו עאדרה לפעול עבור החמאס בסיני, לבצע תצפיות ולצלם מוצבים ישראלים לאורך הגבול עם ישראל לצורך ביצוע פיגוע טרור.

אבו עאדרה סיפר כי הבין מיונס שלוף שישנם גורמים נוספים בסיני המבצעים איסוף מודיעיני לצורך ביצוע פיגועים עבור החמאס, וחלקם אף מקבלים עבור פעילות זאת סכומי כסף לא מבוטלים. לאחר שהביע הסכמתו לפעול עבור החמאס בסיני, הוברח אבו עאדרה לרצועה דרך מנהרה על ידי פעילי החמאס.

ברצועת עזה עבר אבו עאדרה תדרוך צבאי מקיף, והוסבר לו כי מטרת איסוף המודיעין הנה בחינת מטרות ויעדים למימוש פיגועי טרור. עוד הוסבר לו כי קרוב משפחתו, רשדי גמעה מוסא אבו עאדרה, פעיל חמאס צבאי, יתלווה אליו לאיסוף המודיעין לקראת ביצוע הפיגועים בסיני.

במהלך אוגוסט 2011 קיימו השניים את מרבית התצפיות כשהם מצוידים במצלמות משוכללות ובמכשיר GPS באמצעותו סימנו את היעדים שעליהם תצפתו. השניים אף הסתייעו בתושבים מקומיים נוספים בסיני.בין השאר ביצעו איסוף המודיעין על מעבר טאבה, בדגש על בחינת כוחות הביטחון ועמדות השמירה במעבר.

השניים אספו מודיעין גם על מוצבים צבאיים הפרוסים לאורך הגבול עם ישראל, וכן על שורה של יעדים אזרחיים בתחומי ישראל, בדגש על יעדים בעיר אילת. כחלק מפעילותם חדרו השניים מספר פעמים לתוך שטחי ישראל במטרה לאסוף מודיעין טוב יותר אודות המטרות ודרכי הגישה אליהם.

לאחר ביצוע התצפיות העבירו מחמד ורשדי את המידע שברשותם לרצועה, שם המידע נבחן על ידי פעילי חמאס בכירים. לאחר מכן קיבלו השניים משימות המשך, וכן תדריכים מדוקדקים אודות המידע והיעדים אודותם נדרשו לאסוף מודיעין.

היעד: חטיפת חייל ופיגוע באילת

לקראת סוף שנת 2011 התבקש אבו עאדרה להגיע לרצועה עזה. עם הגעתו לרצועת עזה נלקח בצוותא עם רושדי אבו עאדרה ויונס אבו שלוף לפגישה עם מפקד חטיבת החמאס הצבאי ברפיח ראאד עטאר, שהיה מעורב גם בחטיפתו של גלעד שליט.

אבו עאדרה הביע את הסכמתו לבצע פיגוע ירי נ"ט לעבר יעדים צבאיים ואזרחיים על גבול ישראל סיני, וכן לבצע ירי רקטות מסיני לעבר ישראל.

ראאד עטאר הסביר למחמד אבו עאדרה כי מטרת הפיגוע תהיה חטיפת חייל ישראלי, וכן כי מתוכנן פיגוע נוסף במסגרתו יחדירו חוליית מחבלים מתאבדים לעיר אילת לצורך פיגוע התאבדות.

אבו עאדרה הודה בחקירתו כי הביע הסכמה להחדיר את חוליית המתאבדים לאילת. עוד הוסיף כי יונס שלוף אמר לו שהושלמה הכשרת המפגעים לפיגוע חוליית המתאבדים, ואף הוכנה התשתית להובלתם בסיני, אולם הם ממתינים כעת להבשלת התנאים למימושו.

היום הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד הנדון בסעיפי אישום הכוללים: מגע עם סוכן חוץ, חברות בהתארגנות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע מסוג רצח, קשירת קשר לביצוע פשע מסוג חטיפה, כוונה לפגוע בביטחון המדינה ועוד.
פיגוע אילת סיכול חטיפה גלעד שליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד