כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אופטימיות אצל המעסיקים • צפי לעליה בגיוס עובדים

תשקיף התעסוקה של Manpower Group לרבעון הבא מגלה כי למרות המחאות, מרבית המעסיקים צופים דווקא גידול במצבת כוח האדם ברבעון הקרוב • שיעור האבטלה ימשיך לרדת?

אופטימיות אצל המעסיקים • צפי לעליה בגיוס עובדים
הכי כדאי. לכו לעבוד בחברת החשמל

בסקר שנערך במטרה לאמוד את תוכניות ההעסקה לקראת הרבעון השני של 2012, צופים המעסיקים בישראל עליה מתונה בגיוס עובדים, ותשקיף התעסוקה נטו עומד על 17%+, עלייה של 4 נקודות האחוז בהשוואה לרבעון הקודם.

על פי התשקיף, 22% מן המעסיקים בישראל צופים עלייה במצבת כוח האדם, 5% צופים ירידה ואילו 65% צופים שמירה על מצבת כוח האדם הקיימת. תשקיף התעסוקה נטו לישראל מחושב לפי אחוז המעסיקים שמדווחים על כוונה להגביר את קצב הגיוס בשלושת החודשים הבאים, בניכוי אחוז המעסיקים הצופים החלשה בקצב הגיוס באזורם ברבעון הבא.

לדברי יו"ר מנפאואר ישראל ומנהלת מדינות המזרח התיכון, דליה נרקיס: "על רקע ההאטה המתמשכת בכלכלה העולמית מזה שלושה רבעונים ברציפות, חלה האטה בשוק היצוא הישראלי, וכפועל מכך אנו עדים להאטה בביקושים לעובדים בישראל בענפים מוטי יצוא ביניהם טכנולוגיה, חקלאות ומינרלים. עם זאת, בתחום הפרמצבטיקה מסתמנים ביקושים גדלים לעובדים (בעיקר בתחום הכימיה, רצפת ייצור, מפעילים ומחסנאים), ובתחום השילוח אנו עדים לביקושים ערים בכל התחומים גם מקצועיים וגם בלתי מקצועיים".

נרקיס מוסיפה ומציינת: "לצד ההשפעות מבחוץ, רוחש שוק התעסוקה הישראלי גם מבית. גל המחאות החברתיות ששטפו את ישראל בקיץ האחרון הביאו לירידה בביקושים למוצרי צריכה, דירות ושירותי תקשורת, ולירידה בהיקפי הייצור בחברות המשווקות מוצרים אלה. כמו כן, ניתן להעריך כי במהלך הרבעון הקרוב יושפעו הביקושים לעובדים מן המאבק לשיפור תנאי העסקת עובדי הקבלן שעורר סערה ביחסי העבודה בישראל". אף על פי כן, הסקר מצביע על עלייה קלה באחוז המעסיקים שבכוונתם להוסיף למצבת כוח האדם שלהם בחודשים הבאים בהשוואה לרבעון הראשון, ועל ירידה קלה באחוז המעסיקים שבכוונתם לצמצם את מצבת כוח האדם.

"בנוסף, מורגשת באופן ברור השפעתה של שנת הבחירות הקרבה. ברשויות המקומיות ובמשרדי הממשלה אנו עדים להפניית תקציבים גדלים והולכים למיזמים הקשורים ברווחת התושבים והאזרחים (פרויקט השאלת ספרים של משרד החינוך, הנפקת כרטיסי תושב, והפרדת פסולת במקור ברשויות וכן הלאה). למיזמים לוגיסטיים רחבי היקף מן הסוג הזה נודעת השפעה ישירה על היקפי גיוסי כוח האדם בישראל, בפרט לעובדים שאינם מקצועיים, כגון נציגי שירות, דיילים, עובדים טכניים, עובדי תפעול מסוגים שונים וכדומה".
עובדים פועלים אופטימיות מעסיקים גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד