כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

קדימה מתאחדת: אבי דיכטר מצטרף למחנה מופז

בלילה נפגש דיכטר עם מופז לפגישה מכרעת, והחליט: פורש מהמרוץ • תחת הסלוגן "קדימה מתאחדת" ינסו השנים לנצל את ששת הימים שנותרו כדי לחזק הסיכוי של מופז

הסיסמה החדשה
הסיסמה החדשה



זה היה מהלך כמעט צפוי, ובכל זאת הפך למהלך דרמטי. למרות הודעותיו החוזרות ונשנות של ח"כ אבי דיכטר כי 'יילך עד הסוף' בהתמודדות בקדימה, וכי לא יסיר את מועמדותו החליט היום (ה') לעשות את המהלך הכל-כך מתבקש ולהצטרף אל שאול מופז.

במסיבת עיתונאים ביהוד הודיע ח"כ מופז על המהלך. במקום מכונסים חברי הכנסת של 'קדימה' שחברו למופז.

במשך תקופה ארוכה, ולמרות שאלות חוזרות ונשנות של פעילי שטח ועיתונאים, התעקש ח"כ דיכטר על כך ששאינו מתכוון לחבור למי מהצדדים וכי ירוץ לראשות התנועה. בימים האחרונים גברו הלחצים שהופעלו עליו מצד פעילים מרכזיים במפלגה, שטענו כי הסרת מועמדותו תחליש את כוחה של לבני.

במהלך הלילה נפגש דיכטר עם שאול מופז לפגישה מכרעת, שבמהלכה הלכה והתגבשה אצלו ההחלטה. לפני שעות אחדות החליט סופית 'ללכת על זה' ולהודיע על הצטרפותו למחנהו של מופז.

תחת הסלוגן "קדימה מתאחדת" ינצלו השנים את ששת הימים שנותרו עד לבחירות לראשות קדימה בכדי לחזק את סיכוייו של מופז לזכות בראשות התנועה.

כזכור, לפני כשבועיים פרש גם ח"כ מאיר שטרית מהמרוץ כשהוא מודיע על תמיכתו במופז. בראיון שהעניק ל'בחדרי חרדים' הסביר, כי הגיע למסקנה כי אין לו סיכויים להוביל וכי לדעתו מופז יוכל להביא לשינוי המיוחל בתנועה.

הפריימריז ב'קדימה' יתקיימו ביום שלישי הבא, ה-27 למרץ.

"לא קל לרוץ לראשות קדימה"

ראשון הדוברים במסיבת העיתונאים היה ח"כ אבי דיכטר.

"אחרי סידרה ארוכה של פגישות וליל שימורים עד 4 לפנות בוקר... אני לפחות הבנתי ואני מניח שגם מופז הבין, שהפריימריז האלו הם יותר מאשר על ראשות קדימה על עתיד קדימה. וכשלי אומרים פריימריז על עתיד קדימה תחושת האחריות שלי עולה בחזקה, ולכן, מבחינתי, האתגר להחזיר את קדימה באמת למושג שאנחנו מכירים 'קדימה המקורית', קדימה של מורשת שרון, זה נדמה לי היעד, כפי שהבנתי אותו ממופז ולאורך התקופה האחרונה הבנתי אותו גם בעצמי והבינו גם ח"כים שיושבים פה ושאינם פה, ופעילי שטח בין אם שלי ובין אם של מופז ובין אם של צפי – הבהירו לי כולם שמתגעגעים להחזיר את קדימה לקדימה המקורית שהוריש לנו אריק שרון, ושבשלוש השנים האחרונות היינו חסרים לא רק אותו אלא בקדימה שכל כך רצינו.

"אני משוכנע שאפשר להשיג אותה.

"לא קל לרוץ לראשות קדימה, התנסיתי בזה פעם אחת, התנסיתי בזה פעם שניה, וכמו כל דבר בישורת האחרונה כמו בזו שלפניה וזו שלפניה אני בודק את עצמי היטב וימים ספורים לפני המועד, יום שלישי הקרוב, החלטתי שהמציאות כפי שאני מזהה אותה והיכולת שלי בכוחי הפוליטי שהוא לא מספיק כדי לזכות בראשות קדימה – אבל הוא הפך להיות להבנתי כוח פוליטי מכריע לגבי מי שיזכה בראשות קדימה – מכאן ועד לשיחה או שיחות עם מופז, נדמה לי שמופז כמוני הבין את המציאות הזו, הבין את הצורך להביא להכרעה בקדימה ובהכרעה הזו הרגשתי שהכוח הפוליטי שלי הוא כוח משמעותי ומכריע שאסור לי חלילה לעשות בו שימוש לא נכון לצורך האישי שלי אלא לשעבד אותו לצורך המפלגתי וכך בחרתי לעשות.

"היום בצהרים כששוחחתי עם מופז והודעתי לו שנעניתי לבקשתו ופנייתו והחלטתי לפרוש מהמרוץ לראשות קדימה, לאחד את המטות של מופז ושלי לכוח אחד שבימים שנותרו ימקסם את יכולתו, וכפי שאתם יודעים השלם הזה יהיה גדול מסך חלקיו, והוא בסופו של דבר יביא להכרעה, לעניות דעתי מוחצת, שתסביר לא רק בקדימה אלא לכל עם ישראל שאנחנו מיום שלישי בלילה מאז ספירת הקולות נצא לדרך עם קדימה שתהיה משמעותית, טובה יותר.

"אני מכיר היטב את התוכניות של מופז כפי שטווה אותן, הוא הציג אותן בפני בצורה מאד רצינית, אני מכיר את מופז קרוב ל-20 שנה. הכול עשינו, לא זוכר שאי פעם הרמנו קול איש על רעהו, לא זוכר שאי פעם סנטנו איש ברעהו, לא זוכר שאי פעם היינו בלתי הוגנים איש כלפי רעהו. כל מי שינסה לתקוע תריז בדבר הזה מבזבז את זמנו לריק".

"אבי דיכטר, אחד האנשים הטובים"

אחריו נטל ח"כ מופז את רשות הדיבור.

"זה רגע מאד מרגש, ההחלטה של אבי דיכטר ידידי לא קלה, אבל בראש ובראשונה החלטה ממלכתית שבאה לחזק את קדימה כדי לנצח את ממשלת נתניהו.

"המסר שיוצא מהמקום הזה הערב הוא קודם כל מסר של אחדות ומנהיגות, אנחנו נאחד את קדימה, אני לא אתן לאף אחד לפלג את קדימה, כל חברי הכנסת שנמצאים ותומכים בציפי לבני הם אנשים מעולים ואנחנו נאחד אותם ביום שאחרי, ואף אחד לא יאיים על פילוג בקדימה.

"מצטרף אלינו היום אבי דיכטר, אחד האנשים הטובים, עשינו כברת דרך גם בקבלת החלטות גם בנושאים הקשורים ברמה בטחונית במדינת ישראל.

"יש פה כברת דרך לעשות, נעשה אותה בנחישות,ב אמונה, בידיעה שזה הדבר היחיד לעשות למען מדינת ישראל.

"וכולנו ביחד, חברי כנסת, פעילים, ראשי רשויות נמשיך יחד להוביל את קדימה בהנהגתי על מנת להביא בשורה לעם ישראל, לזוגות הצעירים, לציבור העובד בישראל, לבנות עתיד טוב יותר לילדינו ולנכדינו במדינת ישראל".
קדימה שאול מופז אבי דיכטר קדימה מתאחדת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד