י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ההנהגה החלה: סיקור בלעדי מ'שבת המלכויות' של אדמו"רי ויז'ניץ

אלפים השתתפו בשבת ב'טישים' שערכו האדמו"רים מויז'ניץ בבני-ברק • כתב 'בחדרי חרדים' השתתף באירועים - ומגיש סיקור: למה בכה האדמו"ר בסעודה שלישית? • על איזה איסור גורף הוכרז? • מדוע שרר חושך בסעודה שלישית? • ולמה הוזמנה משטרה בליל שבת לרחוב עזרא?

האחים האדמו"רים מויז'ניץ. צילום: יעקב כהן
האחים האדמו"רים מויז'ניץ. צילום: יעקב כהן



זקני העיר בני-ברק, שאולי הורגלו ב'חניכת' אדמו"רים ובשבתות רבות המבשרות על הנהגה חדשה – לא זוכרים שבת כמו זו שנחגגה בשבת האחרונה בחסידות ויז'ניץ.

לאחר כמעט עשר שנים בהן לא השתתפו חסידי ויז'ניץ ב'טיש' שבתי, בשל חולשת האדמו"ר ה'ישועות משה זצ"ל - זכו החסידים לשני טישים, שנערכו על-ידי שני בניו האדמו"רים בבתי המדרש של החסידות.

כבר מתחילת השבוע מיהרו חסידים, מהארץ ומחוצה לה, לארגן לעצמם מקומות לינה בבני-ברק. כל דירה פנויה באזור הושכרה במחירים מפולפלים, והעסקנים האחראים על הכנסת אורחים כמעט וקרסו מעומס הפניות. השטיבל'ך של חסידות ויז'ניץ, בריכוזי החסידות ארץ ובחו"ל, נותרו שוממים.

מיד לאחר סעודת השבת יצאו המוני החסידים, לצד אלפי סקרנים מתושבי בני-ברק - וכאלה לא חסרים בעיר התורה והחסידות - לבתי המדרש המרכזיים של החסידות, שם השתתפו ב'טישים', שנמשכו שעות ארוכות.

כתב 'בחדרי חרדים' ארגן לעצמו מקום לינה, התפשר על איכות הארוחות, והשתתף בטישים ההיסטורים של החסידות.

לסיכומה של שבת הוא מגיש תיעוד מיוחד משני הטישים בהם השתתף, בבית המדרש הגדול 'אהבת ישראל'-ויז'ניץ, ובהיכל הטישים שבית המדרש 'מרכז חסידי ויז'ניץ' ברחוב עזרא.

האדמו"ר מויזניץ. צילום ארכיוןצילום: האדמו"ר מויזניץ. צילום ארכיון
האדמו"ר מויזניץ. צילום ארכיון


בבית המדרש הגדול 'אהבת ישראל' - ויז'ניץ

מיד לאחר תפילת ערבית תפסו אלפי חסידים את מקומם על הפרנצע'ס. ההמתנה ארכה מספר שעות. בשעה 22:55 הושלך הס – והאדמו"ר נכנס להיכל.

ל'טיש' הראשון הורשו "להעמיד יין" בשולחן, רק בני משפחת האדמו"ר וגבאי האדמו"ר זצ"ל.

לצד האדמו"ר עמדו גבאי האדמו"ר זצ"ל, הרב צבי הערשיל כץ, הרב אהרן גוטסמן, והמשב"ק החדש-ישן של האדמו"ר, הרב בן ציון שטנגר.

ה'טיש' הסתיים לקראת השעה 3:00 לפנות בוקר.

בבוקר יום השבת נערך ה'מיטאג טיש', בו השתתפו המונים, בהם אלפי בחורי החסידות, שהגיעו להשתתף שבת המיוחדת.

בסעודה שלישית דיבר האדמו"ר בבכיות עצומות, ואמר: "אבי זצ"ל נשאר הרבי - ואני רק ממלא מקומו, אני רק שליח למסור את הקוויטלא'ך להניח על הציון הקדוש. איני ראוי שיקראו לי רבי, אבל זו גזירת הקהל. אבקש שלא להצמיד לי את התואר 'כבוד קדושת'".

במוצאי-שבת הכריז גבאי האדמו"ר, הרב שאול גרינברגר, כי לפי הוראת האדמו"ר אסור לצלם את האדמו"ר וגם לא את הקהל באירועים שמקיימת החסידות.

האדמו"ר מויזניץ. צילום ארכיוןצילום: האדמו"ר מויזניץ. צילום ארכיון
האדמו"ר מויזניץ. צילום ארכיון


בהיכל הטישים בית המדרש – 'מרכז חסידי ויז'ניץ'

ה'טיש' של חסידות ויזניץ שמרכזה ברחוב עזרא נערך ב'היכל הטישים', שהוקם תוך שבוע בחצר בית המדרש הגדול של 'מרכז חסידי ויז'ניץ'.

בשעה 22:45 נכנס האדמו"ר להיכל, והחסידים הנרגשים החלו בשירת 'גיט שאעב'ס' 'גיט שאעב'ס', ולאחר מכן החל האדמו"ר באמירת 'שלום עליכם'.

הגבאים שעמדו מאחורי האדמו"ר היו הרב נטע יצק שרף והרב יעקב יוקל וייס.

הטיש הסתיים בשעה 3:30 לפנות בוקר.

תפילת שחרית הסתיימה בשעה 14:30 של צהרי שבת.

בשעה 3:30 נערך ה'מיטאג טיש' עד לזמן תפילת מנחה.

בסעודה שלישית שרר חושך מוחלט בהיכל, כפי שהיה נהוג אצל האדמו"ר זצ"ל, עד אחרי אמירת ה'תורה'.

בתוך כך, תקרית לא נעימה נרשמה בליל שבת מחוץ ל'היכל הטישים', לאחר שחסידי ויז'ניץ סגרו עם מחסומים את צומת הרחובות עזרא-שלמה המלך, יחד עם חברת אבטחה שאנשיה הוצבו במקום בליל שבת.

המאבטחים פתחו פתח והכניסו את הבאים טיפין-טיפין. אולם לאחר שהמאבטחים לא איפשרו לכמה עוברי אורח להיכנס פנימה, נוצרה במקום מהומה. משטרה הוזעקהם והשוטרים הפרידו בין הניצים.
ויזניץ טישים חסידים אלפים האדמו''ר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד