ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

פייסבוק מזהירה מעסיקים בארה"ב: אל תחדרו לפרטיות המשתמשים

פייסבוק פירסמה הצהרה היוצאת נגד מנהג מעסיקים לדרוש ממועמדים לעבודה את סיסמתם לאתר

  • ב' ניסן התשע"ב
פייסבוק מזהירה מעסיקים בארה"ב: אל תחדרו לפרטיות המשתמשים

אתר הרשתות החברתיות פייסבוק, כמו גם מחוקקים בארה"ב, מזהירים מעסיקים אמריקאיים הדורשים ממבקשי עבודה סיסמאת גישה לחשבון פייסבוק שלהם. מדובר במנהג שגור יותר ויותר בארה"ב, כיוון שמעסיקים רבים רואים בפרופיל של מועמדים לעבודה אפשרות לקבל מושג טוב יותר לגבי אופיים ואורח חייהם.

ביום שישי פרסמה סמנכ"לית הפרטיות של פייסבוק, ארין איגן, אזהרה למעסיקים, לפיה מעסיקים הדורשים ממועמדים לעבודה את סיסמאותיהם לפייסבוק חושפים את עצמם לתביעות. במקביל, מחוקקים בכמה מדינות בארה"ב ובוושינגטון אמרו כי בכוונתם להעלות הצעות חוק שיאסרו על חברות לדרוש מעובדים פוטנציאליים להעניק להן גישה לחשבונות פרטיים.

לילנד יי, חבר בסנאט קליפורניה, אמר ביום שישי לרויטרס כי הגיש הצעת חוק שתאסור על חברות במדינה לבקש ממבקשי עבודה לקבל את סיסמאת הפייסבוק שלהם. סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה כי מחוקקים באילינוי ובמרילנד גם שוקלים מהלכים דומים. "למעסיקים אסור לשאול בראיון על דברים כמו גיל או נטייה מינית - אך בחשבונות מדיה חברתית מידע זה עשוי להופיע", אמר יי. "למעסיקים עשויות להיות שאלות לגיטימיות בנוגע לביצועים תעסוקתיים, אך זהו מידע שהם יכולים לקבל בדרכים רגילות, מבלי לעגל פינות ולפגוע בפרטיות", הוסיף.

איגן כתבה בבלוג של פייסבוק ביום שישי כי אתר הרשתות החברתיות חזה בחודשים האחרונים "בגידול מדאיג של דיווחים על מעסיקים שדרשו גישה לפרופיל המשתמש של אנשים בפייסבוק. לדעתנו מעסיקים לא צריכים לבקש ממועמדים לעבודה לספק סיסמאות, כיוון שלדעתנו זה לא מוסרי. אך זה גם עשוי לחשוף מעסיקים לבעיות עליהן לא חשבו. למשל, אם מעסיקים רואים בפייסבוק שמישהו משתייך לקבוצה לה הגנות נגד אפליה, המעסיקים עשויים לחשוף את עצמם לתביעות בגין אפליה אם לא יגייסו את אותו אדם".

הנושא עלה לדיון בשבוע שעבר בעקבות דיווח של אי-פי כי מעסיקים דורשים יותר ויותר לראות תוכן שמבקשי עבודה העלו לחשבונות החברתיים שלהם - בין אם מדובר בתוכן הפתוח לכולם, או לא. העמדה הנחרצת של פייסבוק בנושא הציבה אותה במעמד חדש לה – כמגנת פרטיות משתמשיה. מאות משתמשים הריעו לרשומה של איגן, אך כמה ציינו את הציניות בכך שפייסבוק, שבמשך השנים זכתה לקיתונות ביקורת בגין שינויים בהגדרות הפרטיות של משתמשים ללא יידועם, פתאום יוצאת להגנת הפרטיות.
פייסבוק הרשאה סיסמה חברות עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד