כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בני ברק: הושלם שלב א' במהפכת התשתיות

50 מרחובות העיר שופצו - וזו רק ההתחלה • ראש העיר: "בזכות האיזון התקציבי, אנחנו מסוגלים להעניק לתושבי העיר שירותים שבעבר לא חשבו שמגיע להם" • תמונות

קנקן חדש. רחוב בני ברקי בימים אלו
קנקן חדש. רחוב בני ברקי בימים אלו



מי שלא ביקר מספר שנים בבני ברק, מתקשה להאמין כי מדובר בעיר התורה והחסידות כפי שהוא הכיר אותה. בפינת כל רחוב טרקטורים ועבודות עפר, ונראה לרגע שהעיר הפכה לאתר בניה אחד גדול: כ-50 מרחובות העיר שופצו וחודשו בשנה האחרונה, כחלק מפרויקט "מתחדשים לתשעים", אותו מוביל ראש העיר הרב יעקב אשר.

בעבר הייתה בני ברק שם נרדף לעיר שאינה מושקעת מבחינת תשתיות, על אחת כמה וכמה בהשוואה לשאר ערי גוש דן. תוכניות ההבראה והדאגה מהיכן ישולמו משכורות עובדי העירייה, דחקו הצידה נושאים אחרים שנגעו לתושבים, והתושבים נאלצו להתרגל לכבישים משובשים ותשתיות שאינן ראויות.

עם כניסתו של ראש העיר יעקב אשר לתפקידו, החליט להקדיש מחשבה רבה בנוגע לפיתוח העיר, על מנת להעניק שירותי עירייה נאותים כפי המקובל בכל עיר ואם בישראל. לאחר שהצליח בסייעתא דשמיא להעביר תוכנית הבראה מוצלחת ולהעביר את תקציב העירייה לאיזון וללא גירעונות חדשים, התפנה רה"ע לחדש ולשדרג את פניה של העיר.

אם בעבר חודשו מדי פעם כמה מהרחובות הראשיים, הרי שאשר לא הסתפק בפחות ממהפכה אמיתית בדמות חידוש כל רחובות העיר, בדגש על הרחובות כולם. לפני כשנה החליט על הקמת מינהלת שתפקידה לנהל את הפרויקט השאפתני והמורכב של חידוש ופיתוח תשתיות הכבישים והמדרכות בכל רחובות העיר במסגרת פרויקט "מתחדשים לתשעים".

העיר חולקה ל-8 רובעים, כשהיעד הוא לסיים בתוך 3 עד 4 שנים את חידוש וריבוד כל הכבישים, המדרכות והתאורה בכל העיר, כאשר העבודות מתבצעות בו זמנית שבמקביל נערכות העבודות בשני רובעים. עד עתה, כנכתב, רובדו וחודשו עשרות מרחובות העיר. הקבלנים שנבחרו לבצע את העבודות נדרשו להעניק אחריות של 5 שנים לעבודתם, מה שיגביר את איכות העבודה לטובת התושבים.

המימון לפרויקט היה ברובו ממימון עצמי, לאחר שהעירייה התאזנה תקציבית, כשעלות הפרויקט מוערכת בכ-150 מיליון שקלים. 60 מיליון מהם התקבלו כהלוואה מבנקים שהגישו את התנאים הטובים ביותר במכרז.

בהקשר לזה מספר גורם בעירייה: "בעבר לא הסכימו מנהלי הבנקים לשמוע מלקוח בעייתי כעיריית בני ברק, אך כיום לאחר המהפך התקציבי, ערכה העירייה מכרז בין הבנקים שהתמודדו בתחרות על אחוזי הריבית הנמוכים".

יין ישן בקנקן חדש

בעירייה מדגישים כי כל מאות רחובות העיר ישופצו ויחודשו במהלך הפרוייקט, וכי במסגרתו יטופלו מקומות נקודתיים הידועים בבעיות הצפה, פריצות ביוב, וכן תוספת משמעותית של תאורה ברחובות צדדיים שלא היו מוארים כדבעי.

ראש העיר יעקב אשר מסר: "פרויקט חידוש כל רחובות העיר הוא חלק מהחזון שהצבתי עם כניסתי לתפקיד. הכנסות העירייה שגדלו בזכות מגדלי המסחר, מתחמי העסקים ושאר הפרויקטים שהעירייה עמלה לטפח אותם בצפונה של העיר, העניקו לנו את האפשרות להקצות משאבים לתוספת שירותים בכל תחום, בחינוך, ברווחה, בתרבות יהודית וכאמור גם בשדרוג ובחידוש פניה של העיר, בכבישים, במדרכות וגם בגינות הציבוריות הרבות שפזורות ברחבי העיר.

"זה פשוט שגם בני התורה ושאר תושבי העיר ראויים לתשתית טובה, בבחינת יין ישן בקנקן חדש. הפרויקט בא להשלים פער של 30 שנה בתחזוקת העיר, כשבעבר הפיתוח היה בסדר עדיפות אחרון לאור המצב הכלכלי הקשה שהעירייה הייתה מצויה בו, ולכן לא יכולה הייתה העירייה להרשות לעצמה 'תענוגות' שכאלה.

"אני שמח שהצלחנו בסייעתא דשמיא מיוחדת לגבש את התוכניות ולהוציאן לפועל, ולדאוג בכך לכל תושב ותושב", ומברך על העיתוי של סיום השלב הראשון לקראת פסח, שבו יושלמו העבודות בעשרות רחובות בעיר כדי לאפשר לתושבי העיר ולאורחיהם סביבה נעימה, נקייה, חדשה ומטופחת יותר.

















ריבוד כבישים יעקב אשר ראש העיר חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד