כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כביש 12 נפתח לתנועה בחלק משעות היום

מפקד פיקוד הדרום קיבל את ההחלטה לפתוח את הכביש בין 8:00 ל-17:00 לאחר שבועיים בהם היה סגור בשל התרעות לפיגוע • תוגברו אמצעי התצפית ונוספו אמצעי מיגון

כביש. צילום אילוסטרציה
כביש. צילום אילוסטרציה



מפקד פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו, הכריז כי בהתאם להערכות מצב, כביש 12 נפתח הבוקר (שני) לתנועה - זאת לאחר שבועיים בהם הכביש היה סגור בשל התרעות לפיגוע באזור.

החל מהיום, התנועה בכביש 12 בקטע שבין צומת סיירים (שקמה) למחסום נטפים, תותר ללא מגבלה בין השעות 8:00 ל-17:00 בלבד.

היתר התנועה מתייחס לציר הכביש בלבד, הירידה מהכביש לתחום השטח שבין הכביש לגבול הבין- לאומי אסורה, שטח זה סגור בצו ואסור לתנועה. תנועת מטיילים במרחב זה תותר בשעות היום בלבד, בין השעות 08:00-16:00, היתר זה מתייחס לשטחים מזרחית לכביש 12 בלבד - אזור הקניון האדום, נחל שני ועין נטפים.

הצו אוסר כניסה של הולכי רגל וכלי רכב בקטע הכביש המפורט בין השעות 17:00-08:00, אלא לפי היתר שיינתן על ידי גורם שהוסמך לכך על ידי מפקד הפיקוד, כמפורט בצו. הצו איננו חל על חיילים ושוטרים הנדרשים להיכנס לאזור המדובר לשם מילוי תפקידם.

צה"ל עושה כל שביכולתו על מנת לשמר את שגרת החיים של אזרחי ישראל תוך שמירה על ביטחונם.

התצפית תוגברה

במהלך החודשים הספורים בהם הכביש היה סגור, מאז הפיגוע בעין נטפים בחודש אוגוסט האחרון ולמעט תקופה זמנית בה הכביש נפתח מחדש לתנועה לפני כחודש, פעל צה"ל באינטנסיביות על מנת להשיג את כלל התנאים לפתיחה בטוחה ככל האפשר. טרם פתיחת הכביש, נעשתה עבודה נרחבת לחיזוק ההגנה בקטעי הכביש הסמוכים לגבול ישראל-מצרים. בין היתר הואצה בניית המכשול, תוגברו הכוחות ואמצעי התצפית ונוספו אמצעי מיגון המותאמים להתרעות הקיימות בנוגע לביצוע פעילות טרור במרחב.

כחלק ממיגון הכביש הוקמו מתחמי שהיה לרכבים, שפוזרו במרווחים של מאות מטרים בודדים כדי לאפשר לכלי רכב הסתתרות בעת ירי מגבול מצרים. "בכביש 12 יש כעת כל כמה מאות מטרים מרחבי שהייה המסומנים בשלט 'מחסה'. ברוב המקרים זה מפרץ בכביש שבמקרה של ירי מהגבול המצרי הוא מגן על כלי הרכב", הסביר קצין ההנדסה של עוצבת אדום, רב-סרן חיים חמיאס. "המיגון נעשה בחלק המקביל לגבול בלבד, במרחק של מטרים בודדים עד עשרים מטר מהגבול לרוב, והא צמצם את האופציות ליורה", הוסיף.

בנוסף, מרחבי השהייה הללו התבססו על תשתיות קיימות. שני מכשולים בלבד דרשו שימוש בבטון – קירות מחסה המסוגלים להסתיר אוטובוס ורכב פרטי יחד. "הציר החדש שבנינו מקביל לכביש 12 אך מוסתר ובעיקרו דרך עפר. תפקידו לשמש רק אמצעי חירום, ומטרתו היא להוות ציר שרחוק מהגבול במקרה של אירוע ירי ומאפשר המשך נסיעה באיגוף נסתר", אמר רס"ן חמיאס. לדבריו, ההסתרה מונעת ירי ולא מקרה חדירה מהגבול.
כביש 12 פיגוע ציר רס"ן חמיאס ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד